جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 21 شهریور 1403 - 6 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

صنعت فولاد به حمایت دولت از صادرات نیاز دارد

رئیس هیات مدیره مجتمع صنعتی اسفراین گفت: تولیدکنندگان چینی با حمایت‌های دولتی محصولات خود را با قیمت پایین‌تری صادر می‌کنند که به همین دلیل، حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر رقابت‌های خارجی بسیار مهم است.

صنعت فولاد به حمایت دولت از صادرات نیاز دارد اخبار

کوروش خیرخواه در گفتگو با فولادبان بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که امروزه در صنعت فولاد وجود دارد، اگر دولت بتواند در بخش انرژی کمک کند و محدودیت‌های موجود را کاهش دهد، در تولید عملکرد بهتری خواهیم داشت. همچنین در صورتی که ارز دولتی برای واردات مواد اولیه به تولیدکنندگان اختصاص داده شود، می‌توانیم مواد مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تری تأمین کنیم و در بازار جهانی به رقابت بپردازیم.

به گفته وی، تولیدکنندگان چینی با حمایت‌های دولتی محصولات خود را با قیمت پایین‌تری صادر می‌کنند که به همین دلیل، توان رقابت با آنها را نداریم.

رئیس هیات مدیره مجتمع صنعتی اسفراین با پیش‌بینی نیمسال دوم صنعت فولاد ایران گفت: معمولاً شش ماهه دوم سال رونق بیشتری نسبت به نیمه اول دارد؛ چرا که قیمت‌ها تا حدودی تثبیت شده و هزینه‌های انرژی و ارز مشخص‌تر می‌شوند. البته با این حال، همچنان مشکلات انرژی پابرجا هستند.

خیرخواه افزود: در این راستا، دولت باید به طور جدی به زیرساخت‌های انرژی توجه کند و در بحث صدور مجوزها و توسعه صنایع نیز دقیق‌تر عمل کند. علاوه بر این، حمایت از تولیدکنندگان داخلی در برابر رقابت‌های خارجی بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که بتوانیم مواد اولیه خود را با قیمت مناسب تأمین کرده و از محدودیت‌های انرژی رهایی یابیم، می‌توانیم هم در بازار داخلی و هم در بازار جهانی بهتر رقابت کنیم. همچنین نیاز است که سیاست‌های صادراتی کشور به شکلی باشد که با توجه به هزینه‌های تحریم و مشکلات انرژی، بتوان صادرات را افزایش داد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors