جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 19 شهریور 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان اظهار شد:

تولید فولاد در پیچ و خم تأمین نیازهای اولیه/ بحران نوسانات ارزی همچنان می‌تازد

معاون تولید و عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی اسفراین گفت: این شرکت، قطعات و ماشین‌آلاتی تولید می‌کند که در صنایع معدنی و فولادی کاربرد دارند؛ اما به دلیل نوسانات ارزی و هزینه‌های بالا، عملاً نمی‌توان به صورت رقابتی عمل کرد.

تولید فولاد در پیچ و خم تأمین نیازهای اولیه/ بحران نوسانات ارزی همچنان می‌تازد اخبار

کوروش خیرخواه در گفتگو با فولادبان با اشاره به مشکلات موجود مطرح کرد: شرکت اسفراین عمدتاً بر تأمین نیازهای فولادی و آلیاژی صنایع زیربنایی متمرکز بوده که متأسفانه در طول سال با مشکلاتی مانند کمبود انرژی در برق و گاز مواجه شده و این کمبودها به شدت بر روند تولید شرکت تأثیر می‌گذارد. از طرفی، میزان مصرف انرژی ما در مقایسه با صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه یا فولاد نیشابور بسیار کمتر است؛ اما با این وجود با مشکلات مشابهی مواجه هستیم.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، انتظار می‌رود دولت و مجلس زیرساخت‌های انرژی را بهبود بخشیده و مشکلات برق، گاز و آب به نوعی حل شوند. همچنین در بحث صدور مجوزها و توسعه صنایع جدید، باید توجه بیشتری صورت گیرد؛ چرا که در حال حاضر شاهد هستیم برخی از مجوزها بدون مطالعه و بررسی کافی صادر می‌شوند.

معاون تولید و عضو هیات مدیره مجتمع صنعتی اسفراین افزود: از سوی دیگر، برای واردات مواد اولیه نیز به ارز نیاز داریم که به دلیل تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز، قیمت تمام‌شده فولاد ما بسیار بالاتر از قیمت جهانی می‌شود و این مسئله رقابت را به شدت سخت می‌کند.

به گفته خیرخواه، مشتری خارجی انتظار دارد فرایند تولید قطعات به موقع انجام شود؛ اما زمانی که سه ماه در تابستان برق نداریم، این فرایند به تعویق افتاده و بازار صادرات را از دست می‌دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت اسفراین قطعات و ماشین‌آلاتی تولید می‌کند که در صنایع معدنی و فولادی کاربرد دارند؛ اما به دلیل نوسانات ارزی و هزینه‌های بالا، عملاً نمی‌توان به صورت رقابتی عمل کرد. همچنین به دلیل کمبود مواد اولیه در داخل کشور، ناچار هستیم با قیمت‌های بالا مواد را تأمین کنیم که این موضوع نیز تأثیر منفی بر قدرت رقابت ما در بازارهای جهانی می‌گذارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors