جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 شهریور 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد:

تحول در کریدور معدنی بلوچستان با پروژه‌ مس جانجا

یک کارشناس فولادی گفت: پروژه مس جانجا از طریق مزایده برنده و از سال ۱۴۰۰ آغاز شده که تأثیر آن بر روی منطقه از نظر اجتماعی و اقتصادی بسیار قابل توجه است؛ به ویژه در کریدور معدنی بلوچستان که با وجود منابع غنی، این میزان سرمایه‌گذاری تا به حال در آن انجام نشده بود.

تحول در کریدور معدنی بلوچستان با پروژه‌ مس جانجا اخبار

ابوالفضل ذبیحی در گفتگو با فولادبان با اشاره به یکی از پروژه‌های مهم فولادی زاهدان اظهار کرد: پروژه‌ مس جانجا در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل به طور کامل از طریق مزایده برگزار شده و خروجی بسیار با کیفیتی دارد که تا امروز بازگشت سرمایه مناسبی داشته است. همچنین فعلاً بخش عمده‌ای از باطله‌ها برداشته شده و پروژه همچنان پیشرفت می‌کند.

به گفته وی، مس جانجا هنوز به مرحله تعیین عیار سنگ‌ها نرسیده؛ اما پروژه به خوبی در حال جلو رفتن بوده و انتظار می‌رود به مرور نتایج بهتری حاصل شود.

کارشناس فولادی افزود: ناگفته نماند در کنار این معادن، لازم است کارخانه‌هایی ساخته شوند تا فرآیند تولید به طور کامل انجام گیرد. در واقع می‌توان گفت این اولین بار است که یک گروه معدنی و فولادی وارد این حوزه شده و شروع به کار کرده است. این پروژه از طریق مزایده برنده و از سال ۱۴۰۰ آغاز شده که تأثیر آن بر روی منطقه از نظر اجتماعی و اقتصادی بسیار قابل توجه است؛ به ویژه در کریدور معدنی بلوچستان که با وجود منابع غنی، این میزان سرمایه‌گذاری تا به حال در آن انجام نشده بود.

ذبیحی با بیان اینکه در چند سال اخیر، فرصت‌های بسیار خوبی به وجود آمده و نگاه‌ها به این پروژه‌ها مثبت شده، گفت: از طرفی زمانی که امیرحسین نادری در شرکت توسعه معادن و فلزات مشغول به کار بود، تصمیم به پیشبرد پروژه‌های معدنی در سیستان و بلوچستان گرفت که سرآغاز آن از معادن طلایی در سیستان شروع شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها تأثیر زیادی بر روی منطقه دارند و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی را به دنبال خواهند داشت. همچنین، افزایش قیمت زمین و ایجاد زیرساخت‌های مهم مانند آب و گاز نیز از نتایج مثبت این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors