جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 13 شهریور 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد:

شمش بلوم در پیچ و خم بازار و بورس/ خریداران تمایلی به دپو ندارند

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: علت تفاوت قیمت شمش بلوم در بورس کالا و بازار آزاد، محدودیت‌های عرضه در بورس کالا است، همچنین به دلیل کاهش تولید ناشی از محدودیت‌های انرژی قیمت این محصول در بازار آزاد افزایش یافته است.

شمش بلوم در پیچ و خم بازار و بورس/ خریداران تمایلی به دپو ندارند اخبار

حمیدرضا ریحانی، کارشناس فولاد، در گفتگو با فولادبان با اشاره به تفاوت قیمت برخی محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد اظهار داشت: در محصولات نهایی به خصوص میلگرد، قیمت بورس کالا تفاوت چندانی با بازار آزاد ندارد، اما مواد اولیه فولادی با قیمت‌های بالاتر در بازار آزاد به فروش می‌رسد. از جمله شمش بلوم که تفاوت قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به بورس کالا دارد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این تفاوت قیمت، می‌تواند محدودیت‌های عرضه در بورس کالا باشد، همچنین به دلیل کاهش تولید ناشی از محدودیت‌های انرژی قیمت شمش بلوم در بازار آزاد افزایش یافته است.

این کارشناس فولادی اضافه کرد: احتمال دارد دلیل دیگر افزایش قیمت شمش بلوم در بازار آزاد، صادرات این محصول باشد، زیرا بازار صادرات از بازار داخلی داغ‌تر است و در نتیجه صادرکنندگان هرچند این محصول را در بازار گزان‌تر تهیه کنند باز هم صادرات آن برایشان به صزرفه است.

ریحانی با اشاره به عدم فروش شمش بلوم در بعضی از روزهای عرضه در بورس کالا ادامه داد: این موضوع را نمی‌توان به حساب عدم وجود تقاضا برای این محصول گذاشت، بلکه تنها عرضه‌های بدون تحویل فوری (سلفی) این محصول به معامله نمی‌انجامد، زیرا خریداران شمش بلوم احتمال می‌دهند که قیمت این محصول کاهش یابد و اگر الان شمش بلوم را برای دو ماه آینده با قیمت‌های فعلی خریداری کنند، ضرر خواهند کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors