جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 شهریور 1403 - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

سود دلالان، زیان فولادسازان/ دلیل گرانی برخی از محصولات فولادی در بورس چیست؟

به گفته رئیس هیات اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد، زمانی که قیمت‌ها در بازار آزاد کمتر از بورس کالا باشد، طبیعی است که مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید از بازار آزاد داشته باشند.

سود دلالان، زیان فولادسازان/ دلیل گرانی برخی از محصولات فولادی در بورس چیست؟ اخبار

نادر سلیمانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تفاوت قیمت در محصولات فولادی بیان کرد: در حال حاضر تفاوت‌هایی بین قیمت محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد وجود دارد که این اختلاف قیمت عمدتاً به دلیل شرایط خاص بازار و سیاست‌های قیمتی دولت صورت می‌گیرد. گاهی اوقات، برای محصولات طویل تفاوت قیمتی وجود ندارد و گاهی قیمت آنها در کف بازار ارزان‌تر از بورس کالا می‌شود. از طرفی بورس نیز جذبه کافی ندارد که بتواند محصولات فولادی خود را با قیمت پایه به فروش برساند.

وی در ادامه اضافه کرد: این در حالیست که چنین شرایطی به ضرر تولیدکنندگان اصلی تمام می‌شود، زیرا با کاهش تقاضا در بورس کالا، مجبور می‌شوند محصولات خود را با قیمت‌های پایین‌تری بفروشند که این امر کاهش سودآوری آنها را به همراه دارد.

رئیس هیات اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: بر همین اساس، تولیدکنندگان به طور مستقیم تحت تأثیر شرایط به وجود آمده قرار می‌گیرند. زمانی که قیمت‌ها در بازار آزاد کمتر از بورس کالا باشد، طبیعی است که مصرف‌کنندگان تمایل بیشتری به خرید از بازار آزاد داشته باشند. این موضوع باعث کاهش تقاضا در بورس کالا شده و تولیدکنندگان مجبور می‌شوند محصولات خود را با قیمت‌های پایین‌تر عرضه کنند.

سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: این امر نه تنها سودآوری تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد، بلکه به مرور زمان می‌تواند منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در این صنعت و در نتیجه کاهش تولید شود. همچنین این مسائل در بلندمدت می‌تواند تأثیرات منفی جدی بر صنعت فولاد و حتی اقتصاد کشور داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors