جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 مرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

محرومیت انرژی؛ فولاد ایران در گرداب بحران و افزایش قیمت‌ها

یک فعال فولادی گفت: بسیاری از کارخانه‌های بزرگ به دلیل کمبود انرژی، مجبور به کاهش تولید یا تعطیلی موقت خطوط تولید شده‌اند که این اتفاق، به طور مستقیم باعث افزایش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی محصولات می‌شود.

محرومیت انرژی؛ فولاد ایران در گرداب بحران و افزایش قیمت‌ها اخبار

علیرضا میرزایی در گفتگو با فولادبان با اشاره به قطعی برق در چند ماه اخیر و تأثیر آن بر صنعت فولاد بیان کرد: قطعاً مشکلات برقی و گازی که فولادسازان با آن‌ها مواجه هستند، تأثیر زیادی بر قیمت نهایی فولاد و وضعیت بازار دارد. بسیاری از کارخانه‌های بزرگ به دلیل کمبود انرژی، مجبور به کاهش تولید یا تعطیلی موقت خطوط تولید خود شده‌اند. این موضوع نه تنها بر ظرفیت تولید تأثیر می‌گذارد، بلکه به طور مستقیم باعث افزایش هزینه‌های تولید و قیمت نهایی محصولات می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، برخی از کارخانجات به ویژه در بندرعباس با مشکلات جدی در تأمین گاز و برق مواجه هستند. به طور مثال کارخانه‌هایی مانند فولاد هرمزگان و فولاد کاوه جنوب کیش، برای مدت‌های طولانی از منابع انرژی اصلی خود محروم بوده‌اند.

به گفته فعال صنعت فولاد، این مشکلات موجب شده کارخانه‌ها نتوانند به طور مستمر و با ظرفیت کامل کار کنند که به نوبه خود بر قیمت‌ها و وضعیت عرضه تأثیر منفی گذاشته است.

میرزایی تصریح کرد: به طور کلی، تأخیر در رفع این مشکلات و ناتوانی در مدیریت مناسب منابع انرژی می‌تواند بحران‌های جدی‌تری را برای آینده صنعت فولاد کشور به وجود آورد. این بحران‌ها می‌توانند شامل افزایش قیمت‌ها و کاهش تولید باشند که به نفع هیچ ‌یک از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت، موضوعات مربوط به تفاوت قیمت محصولات فولادی در بازار و بورس کالا نیز به همین مشکلات برمی‌گردد. فعالان اقتصادی و بازرگانان به دنبال راهکارهایی برای مدیریت و جبران ضررهای خود هستند که این موضوعات به نوبه خود می‌تواند باعث نوسانات بیشتر در بازار شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors