جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 31 مرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تلاش‌ها جواب داد؛ انجمن‌ها از سهم خواهی دست بردارند

در این بین جای خالی شورای آهن و فولادی که در دوسال گذشته با محوریت انجمن سنگ‌آهن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و انجمن نوردکاران فولادی ایران تشکیل و بعد از چند وقت بدون هیچ خبری بلاتکلیف رها شد خالی است.

به گزارش فولادبان، یکی از مهم‌ترین چالش‌‌‌های شرکت‌های فولادسازی بازگشت صد درصدی ارز صادراتی آنها به سامانه نیما بود و در این راستا تولیدکنندگان و صادرکنندگان فولاد از این مساله بسیار گلایه‌‌‌مند بودند و حتی دیگر صادرات را به‌‌‌صرفه نمی‌‌‌دانستند. 

از زمان ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی، بسیاری از انجمن‌ها از جمله انجمن تولیدکنندگان فولاد با مذاکرات شفاهی و کتبی با ارکان مختلف از جمله فرستادن نامه به مقام معظم رهبری، در پی تلاش برای حل یا ملغی شدن این دستورالعمل بودند چرا که در چنین شرایطی بود که شاهد کاهش ۷۶‌درصدی صادرات فولادسازان در فروردین ماه سال‌جاری نسبت به سال قبل بودیم. 

در چند روز گذشته کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند یک ماده ۸ آیین نامه فوق، در راستای توسعه صادرات صنایع فلزی از یکسو و تامین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تامین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین الات و همچنین تامین انرژی های مورد نیاز این صنعت از سوی دیگر، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های همگروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات می‌شود و به تبع آن، تامین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع خواهد شد. این موضوع بر درآمدهای آتی و رشد تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور موثر خواهد بود.

گویا تلاش انجمن‌ها نتیجه داد. انجمن تولیدکنندگان فولاد، نوردکاران و انجمن سنگ آهن ایران و بسیاری از کارشناسان و تحلیگران داخلی و جهانی با باز کردن چالش‌های این موضوع و مخاطراتی که برای کشور داشت و لمس محسوس صادرات فولاد، متولیان امر را به سوی اصلاح بخشنامه اول سوق دادند. 

در این بین جای خالی شورای آهن و فولادی که در دوسال گذشته  با محوریت انجمن سنگ‌آهن ایران، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و انجمن نوردکاران فولادی ایران تشکیل و بعد از چند وقت بدون هیچ خبری بلاتکلیف رها شد خالی است. با وجود این شوراها انحصار موفقیت‌ها و انگ ناکامی‌ها قطعا از بین خواهد رفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors