جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 مرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان گزارش می‌دهد؛

بازار آهن و فولاد یخ زد/ ناترازی انرژی، استخوان در گلوی صنعت فولاد

نوسانات قیمت آهن و فولاد در روزهای اخیر، این بازار را با وضعیتی نامشخص مواجه کرده است.

بازار آهن و فولاد یخ زد/ ناترازی انرژی، استخوان در گلوی صنعت فولاد اخبار

به گزارش فولادبان، آخرین روز مرداد ماه ۱۴۰۳؛ بازارها در هاله‌ای از ابهام و در انتظار انتخاب کابینه دولت چهاردهم کار خود را آغاز کردند. کاهش موقت نرخ دلار در ابتدای هفته، امیدواری‌هایی را برای کاهش قیمت آهن آلات ایجاد کرد؛ اما با بازگشت مجدد دلار به کانال قبلی، این امیدها رنگ باخت.

گزارش از بازار آهن و دلار حکایت از نوسانات قیمت‌ها در این بازارها دارد به طوری که امروز برخی از محصولات با ثبات قیمتی و برخی دیگر با کاهش نسبی روبرو شدند.

بحران جهانی فولاد و نوسان نرخ ارز، از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر روند قیمت‌ها در ماه‌های آینده تأثیرگذار باشند.

امروز میلگرد از اکثر کارخانه‌ها با ثبات قیمتی و در برخی دیگر با کاهش حدودا یک هزار تومانی راهی بازار شدند. در بازر آزاد نیز این محصول از ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا ۲۹ هزار و ۵۰۰ مورد معامله قرار گرفت.

تیرآهن که چند روزی است در خواب زمستانی فرو رفته، امروز هم به همین روند ادامه داد و در بازار با ثبات قیمتی از ۲۹ هزار و ۲۰۰ معاملات خود را شروع کرد.

در بازار نبشی و ناودانی کاهش نامحسوس قیمتی هم از درب کارخانه و هم در بازار آزاد مشاهده شد.

در بازار ارز نیز، دلار معاملات خود را با کهش اندکی نسبت به روز گذشته آغاز کرد. با وجود اینکه نرخ دلار در ابتدای هفته برای مدت کوتاهی به کانال ۵۷ هزار تومان رسید، اما این کاهش دوام چندانی نداشت و روز گذشته بلافاصله به کانال قبلی خود بازگشت.

در حال حاضر، نرخ دلار در حدود ۵۸ هزار و ۳۰۰ تا ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نوسان است و به نظر می‌رسد در محدوده قیمتی ۵۹ تومان با مقاومت مواجه شده است.

در بازار سرمایه اما با مصوبه و تصمیم مهم هیات عالی بانک مرکزی درباره حمایت از بورس و بازار سرمایه، کورسوی امید به سهامداران این بازار برگشت و آخرین روز معاملات در مرداد ماه از دقایق ابتدایی صعودی شروع شد و تا دقایق آخر نیز این روند ادامه داشت. ارزش معاملات خرد به ۲۰۷۵ میلیارد تومان رسید و یک میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۴ هزار و ۶۵۳ واحد رشد داشت و به ۲ میلیون و ۳۷  هزار و ۲۰۷ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۳۴۸ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۶۳۹ هزار و ۲۹ واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد ۳ هزار و ۹۶۴ واحدی، رقم یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۹۹ واحد را نشان داد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امسال به دلیل اینکه محدودیت‌های انرژی و برق کارخانه‌ های فولاد و آهن،  نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، خط تولید فولاد با چالش‌های سختی دست ‌و پنجه نرم می‌کند اما با وجود تمام این سختی‌ها تولیدکنندگان نهایت تلاش خود را به کار بسته‌اند تا با مدیریت بهینه، چراغ تولید را روشن نگه‌ دارند و تا جایی که در توان دارند با عرضه به موقع محصولات، از آشفتگی در بازار جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors