جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 مرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

محدودیت‌های صادراتی و افزایش مصنوعی قیمت‌ها؛ تشدید رکود و کاهش اشتغال

یک فعال فولادی گفت: زمانی که تولیدکنندگان نمی‌توانند محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی صادر کنند، با کاهش درآمد مواجه می‌شوند که در نهایت، منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در بخش تولید و همچنین کاهش اشتغال خواهد شد.

محدودیت‌های صادراتی و افزایش مصنوعی قیمت‌ها؛ تشدید رکود و کاهش اشتغال اخبار

رضا صالحی در گفتگو با فولادبان اظهار کرد: در شرایط فعلی محدودیت‌های صادراتی تأثیر منفی زیادی بر تولید و اشتغال به ویژه در صنعت فولاد داشته است. زمانی که تولیدکنندگان نمی‌توانند محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی صادر کنند، با کاهش درآمد مواجه می‌شوند که در نهایت، منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در بخش تولید و همچنین کاهش اشتغال خواهد شد.

وی بیان کرد: در واقع بسیاری از کارخانه‌های فولادی، به دلیل این محدودیت‌ها مجبور شده‌اند ظرفیت تولید را کاهش دهند یا حتی خطوط تولید خود را تعطیل کنند. این وضعیت، نه تنها به ضرر تولیدکنندگان بوده، بلکه باعث از دست رفتن شغل‌های زیادی در این صنعت شده است.

این فعال فولادی معتقد است، اگر نتوانیم مشکلات صادراتی را حل کنیم، می‌توان انتظار داشت این صنعت با مشکلات بیشتری مواجه شود.

صالحی افزایش مصنوعی قیمت‌ها در بازار و شکل‌گیری حباب قیمتی را از عوامل تشدید رکود عنوان کرد و گفت: زمانی که قیمت محصولات به طور مصنوعی بالا می‌رود، بازار به سمت نابسامانی بیشتری می‌رود و این وضعیت در نهایت به ضرر تمام فعالان این صنعت خواهد بود. اگر چه در کوتاه‌مدت ممکن است سودهایی نصیب برخی از دلالان و واسطه‌ها شود؛ اما در بلندمدت این روند به کل بازار آسیب خواهد زد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors