جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از جدیدترین شماره فست مارکت:

از بازار فولاد چین چه خبر؟/ اصلاح تولید مقاطع طویل فولادی = نرخ میلگردهای قدیمی ریخت

تولید میلگرد با استانداردهای جدید، مصرف نیتروژن وانیادیم در چین را سالانه حدود 15% افزایش خواهد داد. حتی با در نظر گرفتن کاهش احتمالی 10% در تولید میلگرد چین به دلیل رکود بازار املاک این کشور، پیش‌بینی می‌شود که مصرف نیتروژن وانیادیم ماهانه 900 تن افزایش یابد.

از بازار فولاد چین چه خبر؟/ اصلاح تولید مقاطع طویل فولادی = نرخ میلگردهای قدیمی ریخت اخبار

به گزارش فولادبان، دولت چین استانداردهای جدیدی برای تولید میلگردهای این کشور اعلام کرد؛ بنا بر اطلاعات به دست آمده  از مورخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۳؛ این قانون جدید تولید اجرایی خواهد شد.

بنا بر گزارش فست مارکت، طبق استانداردهای جدید مطرح شده میزان خطا در تولید میلگرد کاهش یافته است، به عنوان مثال، برای میلگردهایی با قطر ۶-۱۲ میلی‌متر، تحمل خطا از ۶ درصد به ۵/۵ درصد کاهش یافته است.

آخرین نسخه استاندار تولید فولاد در چین در سال ۲۰۱۸ اعلام شده بود که در نسخه جدید تغییرات عمده ای مشاهده می‌شود که یکی از این تغییرات الزام به رعایت قوانین جدید می‌باشد چرا که استانداردهای مطرح شده باعث بالارفتن کیفیت میلگردها  خواهد شد.

به علاوه اجرای این استانداردها تقاضا را برای مواد افزودنی به کار رفته در تولید میلگرد مانند نیتروژن، وانیادیم و سیلیکو منگنز افزایش خواهد داد.

با این حال، هزینه تولید میلگرد به دلیل نیاز به استفاده بیشتر از آلیاژها بالا می‌رود و این می‌تواند به کاهش سودآوری تولیدکنندگان منجر شود.

یک منبع آگاه به خبرگزاری فست مارکت گفته است که تولید میلگرد با استانداردهای جدید، مصرف نیتروژن وانیادیم در چین را سالانه حدود ۱۵% افزایش خواهد داد. حتی با در نظر گرفتن کاهش احتمالی ۱۰% در تولید میلگرد چین به دلیل رکود بازار املاک این کشور، پیش‌بینی می‌شود که مصرف نیتروژن وانیادیم ماهانه ۹۰۰ تن افزایش یابد اگرچه تولیدکنندگان واهمه عدم فروش تولیدات قبلی خود را پس از اجرای این قوانین دارند چون در حال حاضر نرخ میلگرد در این کشور با اعلام این قانون روند کاهشی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار فولادبان، چین همچنان بزرگترین تولیدکننده و صادرننده فولاد در جهان است و قوانین جدیدی که وضع می‌کند بر بازارهای جهانی تاثیرگذار خواهد بود اما با ابلاغ و اعلام این استانداردها موجب ترس تولیدکنندگان داخلی خود این کشور شد. به طوری که  تولیدکنندگان و فعالین بازار چین نگران هستند که این تغییرات ممکن است منجر به افزایش هزینه‌ها و کاهش تولید میلگرد در این کشور شود.

حال باید منتظر ماند و دید که اجرای این استاندارد چه تاثیری بر روند فروش، مصرف داخلی و صادرات این کشور دارد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors