جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال اکسپرت:

ترکیه مقصد بیلت مالزیایی/ تعرفه ترجیحی؛ حرکت بازار به سمت افزاش قیمت‌ها خواهد بود؟

فعالیت تجاری در بازار بیلت ترکیه برای بیش از یک هفته در سطح متوسط باقی ماند و تأمین‌کنندگان محلی قیمت‌های پیشنهادی خود را در سطوح هفته قبل حفظ کردند، در حالی که رقبای خارجی قیمت‌های خود را کاهش دادند.

ترکیه مقصد بیلت مالزیایی/ تعرفه ترجیحی؛ حرکت بازار به سمت افزاش قیمت‌ها خواهد بود؟ اخبار

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه متال‌اکسپرت، تولیدکنندگان بیلت ترکیه محصولات خود را با قیمت ۵۵۰-۵۶۰ دلار در هر تن (EXW) ارائه کردند، که از هفته گذشته ثابت بوده است. برخی از شرکت‌کنندگان می‌گویند که امکان خرید بیلت ارزان‌تر در منطقه ازمیر “حدود ۵۴۵ دلار در هر تن (EXW)” وجود داشته است.

در ۲۵ ژوئیه، یکی از تأمین‌کنندگان کلیدی بیلت ترکیه، کاردمیر، یک دور جدید از فروش‌ها را آغاز کرد. این شرکت نیمه‌های ۱۵۰x150 میلی‌متر از درجات S235JR و B420 را به ترتیب با قیمت ۵۴۰ دلار در هر تن (EXW) و ۵۵۵ دلار در هر تن (EXW) ارائه داد، که با قیمت‌های تعیین شده در ۱۸ ژوئیه مطابقت دارد. بر اساس منابع بازار، این تولیدکننده حدود ۱۹,۵۰۰ تن محصولات فروخت و فروش‌ها همچنان ادامه دارد.

در بخش واردات، بیلت‌های روسی و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع برای حمل و نقل در ماه سپتامبر می‌توانند با قیمت ۵۱۰-۵۲۰ دلار در هر تن (CFR) بسته به بندر تحویل، مقدار سفارش داده شده و درجه فولاد از طریق تجار خریداری شوند، که در مقایسه با هفته گذشته ۵۱۵-۵۲۰ دلار در هر تن (CFR) بوده است.

یک تولیدکننده میلگرد ترکیه اشاره کرد: “هنوز پیشنهادی با قیمت ۵۱۵ دلار در هر تن (CIF) دریای سیاه ترکیه برای حمل و نقل در ماه آگوست دارم.” در همین حال، اطلاعاتی درباره فروش ۱۰,۰۰۰-۱۵,۰۰۰ تن بیلت با قیمت ۵۰۵-۵۱۰ دلار در هر تن (CFR) “از منشأ بلاروس یا دونباس” در بازار مورد بحث قرار گرفت. همچنین، تا ۴۰,۰۰۰ تن محصولات زیرتحریم روسی با قیمت ۵۱۵ دلار در هر تن (CFR) فروخته شد، اما جزئیات بیشتری در دست نیست.

نیمه‌های فولاد منشأ چین با قیمت ۵۰۵-۵۱۰ دلار در هر تن (CFR) ترکیه پیشنهاد شدند. نیمه‌های فولاد از مالزی نیز با قیمت حدود ۵۰۵-۵۲۰ دلار در هر تن (CFR) قابل خریداری بودند. اطلاعاتی درباره فروش حدود ۱۰۰,۰۰۰ تن بیلت با قیمت ۵۲۵-۵۲۶ دلار در هر تن (CFR) به بازار افشا شد، اما در زمان انتشار قابل تأیید نبود. یک منبع داخلی گفت: “مقادیر فروخته شده به بنادر اسکندرون، ازمیر و مرمره اختصاص خواهد یافت.” منبع دیگری افزود: “ترکیه مقصد ترجیحی برای بیلت مالزیایی به دلیل برخورداری از تعرفه ترجیحی است.”

بازار بیلت GCC فعال در هر دو جهت واردات و صادرات

در حالی که بازار فولاد بلند GCC یک کندی سنتی تابستانی را تجربه می‌کند، برخی فعالیت‌های تجاری در بازار بیلت منطقه مشاهده شده است. نوردکاران علاقه‌مندی خود را به خریدهای قابل توجه برای تأمین نیازهای تولیدی با تمرکز بر نیمه‌های فولاد خارجی، از جمله تأمین‌کنندگان آسیایی و روسی، نشان دادند. در همین حال، تولیدکنندگان GCC نیز سهم خود را از بازار بیلت با صادرات تناژهای بزرگ به دست آوردند.

چندین خرید بزرگ در امارات متحده عربی پس از مذاکرات ثبت شد. یک نوردکار ابوظبی ۲۰,۰۰۰ تن نیمه‌های فولاد از روسیه با قیمت ۵۰۴ دلار در هر تن (CFR) و یک محموله ۱۵,۰۰۰ تنی از عمان با قیمت ۵۱۵ دلار در هر تن (CPT) خریداری کرد.

همکاری با کشورهای تحت تحریم در امارات متحده عربی همچنان ادامه دارد زیرا این کشور به عنوان یک مرکز تجاری امن نه تنها برای تأمین‌کنندگان فولاد ایرانی بلکه برای روسیه نیز تبدیل شده است.

طبق داده‌های Metal Expert، این کشور یکی از بزرگترین دریافت‌کنندگان بیلت‌های مربعی روسیه در نیمه اول ۲۰۲۴ با نتیجه ۶۸۱,۰۰۰ تن بوده است.

یک منبع بازار اشاره کرد: “این به این معنا نیست که این حجم‌ها برای امارات یا منطقه GCC تعیین شده‌اند. برخی شرکت‌های تجاری که برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌شوند، در اظهارنامه‌ها به عنوان خریدار نشان داده می‌شوند، در حالی که فهمیدن مشتری واقعی آسان نیست.”

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors