جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 04 مرداد 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تاثیر ریاست جمهوری ترامپ بر کامودیتی‌ها

تحلیل‌گران سیتی معتقدند که  ریاست جمهوری احتمالی دونالد ترامپ، با احتمال پیروزی او در انتخابات 2024 ایالات متحده که اکنون حدود 66% است، می‌تواند به طور قابل توجهی بازارهای کامودیتی را تحت تاثیر قرار دهد. در یادداشتی که پنج‌شنبه منتشر شد، گفتند که نتیجه احتمالی موج قرمز به نظر می‌رسد که به طور فزاینده‌ای محتمل است.

تاثیر ریاست جمهوری ترامپ بر کامودیتی‌ها اخبار

به گزارش فولادبان، این بانک سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران گفت که تغییر مهم برای بازارهای فیزیکی کالا تحت ترامپ، اجرای پیشنهادات تعرفه‌های بزرگ بر واردات ایالات متحده خواهد بود.
این تعرفه‌ها حداقل تا ۱۲ ماه دیگر اجرایی نمی‌شوند به دلیل فرآیند مورد نیاز بخش ۳۰۱ USTR و دوره تایید بعدی. این تاخیر به فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا اجازه می‌دهد تا نرخ‌ها را کاهش دهند و از دیدگاه صعودی سیتی در مورد فلزات گرانبها در ۶-۱۲ ماه آینده حمایت کنند.

سیتی پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا در این دوره به ۲۷۰۰-۳۰۰۰ دلار در هر اونس و نقره به ۳۸ دلار در هر اونس برسد. تحلیل‌گران معتقدند که انتظار تشدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت پوشش ریسک سوق دهد و از فلزات گرانبها حمایت بیشتری کند.
با این حال، آنها اشاره می‌کنند که دلار قوی‌تر ممکن است سود مطلق را محدود کند و عملکرد بهتر طلا را نسبت به سایر کالاها و دارایی‌های ریسک‌دار ترجیح می‌دهد.

انتظار می‌رود چین به تعرفه‌های احتمالی با سیاست‌های تسهیلی پاسخ دهد که احتمالاً بر انتقال انرژی تمرکز دارد و از فلزاتی مانند مس و آلومینیوم بهره‌مند می‌شوند. با وجود بادهای مخالف پیش‌بینی شده، سیتی پیش‌بینی‌های خود را برای مس به قیمت ۱۲ هزار دلار در هر تن و آلومینیوم به ۲٫۸-۳ هزار دلار در هر تن حفظ می‌کند و انتظار دارد چین با اقدامات تحریک‌آمیز قابل توجه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر و خودروهای برقی با تعرفه‌ها مقابله کند.

دیدگاه نزولی سیتی برای قیمت‌های نفت با انتظارات کاهش تجارت جهانی همسو است. تحلیل‌گران می‌گویند که بازگرداندن احتمالی تحریم‌های ترامپ علیه ایران احتمالاً تأثیر کمتری خواهد داشت و سیاست‌های دیگر ممکن است قیمت نفت خام را به طور جزئی کاهش دهد. علاوه بر این، این بانک می‌گوید که آتش‌بس در اوکراین و رابطه قوی‌تر ایالات متحده و عربستان سعودی می‌تواند عرضه نفت را افزایش داده و فشار بیشتری بر قیمت‌ها وارد کند.

این بانک انتظار ندارد که تاثیرات قابل توجهی بر توسعه خودروهای برقی در ایالات متحده از ریاست جمهوری ترامپ داشته باشیم، پیشنهاد می‌کند که حتی با کاهش الزامات خودروهای برقی، رونمایی از خودروهای هیبریدی و ادامه یارانه‌های خودروهای برقی می‌تواند رشد در این بخش را حفظ کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors