جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 31 تیر 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان گزارش می‌دهد؛

رکود ادامه دارد/ بازار در انتظار بازگشت مشتریان

در روزهای پایانی تیر ماه بازار آهن و فولاد با مشکلات متعددی مواجه شده است که شامل قطعی برق، کمبود نقدینگی، رکود در بخش مسکن و ساخت و ساز هستند و تمامی این مشکلات و چالش‌‌ها باعث تشدید بحران در زنجیره فولاد و کاهش قیمتی بر محصولات فولادی مخصوصاً میلگرد و تیرآهن شده‌اند.

رکود ادامه دارد/ بازار در انتظار بازگشت مشتریان اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه، دلار در بازار آزاد معاملات خود را با اندکی رشد آغاز کرد ولی همچنان در کانال ۵۷ هزار تومانی مقاومت می‌کند و سایر بازارها هیچگونه افزایش و کاهش مشاهده نشد و تقریبا در رکود به سر می‌برند.

امروز در بازار میلگرد قیمت محصولات ثابت اعلام شد و در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش داشت.

علاوه بر این، در بازار نبشی قیمت‌ها بدون تغییر اعلام شد و همچنین در بازار پروفیل قیمت‌ها تا این لحظه اعلام نشده است.

این روزها بازار آهن و فولاد در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات متعددی از جمله قطعی برق صنایع فولادی، محدودیت و کمبود نقدینگی، رکود در بخش مسکن و ساخت و ساز، حمایت بورس کالا از عرضه‌های اعتباری می‌‌باشند. تمامی این موضوعات باعث شده که تقاضای سرمایه‌ گذاران در بازار آهن با رکود همراه بوده و محصولات فولادی در بازار متقاضیان زیادی نداشته باشند. فعالین حوزه آهن نیز به خاطر کاهش نرخ دلار در انتظارند که نرخ محصولات فولادی نیز مجدداً کاهش پیدا کنند.

بازار سرمایه نیز دومین روز معاملاتی هفته را به واسطه متوقف بودن بخش اعظم نمادهای بازار و گزارش‌های ضعیف‌تر از انتظار شرکت‌های بزرگ به خصوص گروه پالایشی، روند معاملات منفی و کم حجمی را شاهد بودیم. با وجود اینکه حباب‌های صندوق‌های اهرمی تخلیه شده بود، افت نسبتا زیادی را تجربه کردند.

از سوی دیگر در بورس کالا روند کمی متفاوت بود و یکشنبه‌های سیاه برای آهن اسفنجی بریکت به پایان رسید و بیش از ۵۰ درصد میزان عرضه شده را به معامله رساند.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۲۰ هزار و ۲۲۱ واحد افت داشت و به ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۱۹۲ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۷ هزار و ۸۰۷ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۶۹۳ هزار و ۹۸۶ واحدی قرار گرفت.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors