جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 31 تیر 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

افزایش قیمت الکترود گرافیتی با بازگشت ترامپ/ ضربه مهلک گرانی با تشدید تحریم‌ها

به گفته کارشناس ارشد بازارهای جهانی، با بازگشت ترامپ تحریم‌های فولادی مجدداً ادامه خواهد داشت؛ مگر اینکه مذاکرات جدیدی شکل بگیرد. 

افزایش قیمت الکترود گرافیتی با بازگشت ترامپ/ ضربه مهلک گرانی با تشدید تحریم‌ها اخبار

کیوان جعفری طهرانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به انتخابات پیش روی آمریکا و احتمال ریاست جمهوری مجدد دونالد ترامپ بیان کرد: زمانی که ترامپ مجدداً رئیس جمهور شود، علاوه بر تحریم‌های اعلام شده در ۲۰۱۸ با تحریم‌های بیشتری مواجه خواهیم شد.

وی افزود: تحریم‌های عمده به طور کلی در دو مرحله اعمال شدند که یکی در آگوست ۲۰۱۸ و دیگری در نوامبر ۲۰۱۸ بود که لیستی از افراد و شرکت‌ها توسط خزانه داری آمریکا تحریم شدند.

طهرانی در ادامه اضافه کرد: همچنین پس از آن تاریخ، تحریم‌ها به صورت سلسله‌وار توسط وزارت خزانه داری آمریکا به روز شده‌اند؛ اما تحریم صنعت فولاد در اولین گام یعنی آگوست ۲۰۱۸ نشان از اهمیت این صنعت دارد؛ این درحالیست که تحریم کشتیرانی ایران در دور دوم اعلام شد. بنابراین با بازگشت ترامپ تحریم‌های فولادی مجدداً ادامه خواهد داشت، مگر اینکه مذاکرات جدیدی شکل بگیرد.

این کارشناس ارشد بازارهای جهانی با تأکید بر اینکه الکترود گرافیتی نیز احتمالاً شامل تحریم‌های جدید شود، گفت: تمامی الکترودها در کشور وارداتی هستند و ایران هنوز نتوانسته تولید آن را داخلی کند؛ چرا که برای تولید الکترود گرافیتی به کک سوزنی نیاز داریم که البته یک شرکت ایرانی قرار شده آن را بسازد، اما فعلاً به تولید انبوه نرسیده و بیشتر در فاز مطالعاتی است.

جعفری طهرانی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه واردات الکترود گرافیتی از چین صورت می‌گیرد و حتی با وجود تحریم نیز روند آن ادامه خواهد داشت؛ چرا که چین بزرگ‌ترین تولیدکننده الکترود گرافیتی جهان بوده و برندهای معتبری چون «فانگدا کربن» دارد. اینطور نیست که ایران با تحریم‌های جدید الکترودی وارد نکند؛ تنها افزایش قیمت خواهد داشت. در واقع هر چه تحریم‌ها شدیدتر شوند، قیمت کالا گران‌تر شده و ضربه محکم‌تری به صنعت وارد خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors