جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 تیر 1403 - 1 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

کسری ۱۵ هزار مگاوات برق در کشور/ قطع برق فولادسازان بدون جبران خسارت

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: در ماده 25 قانون بهبود محیط کسب و کار صراحتاً نوشته شده که دولت حق ندارد زمانی که مشکلی و یا ناترازی پیش می‌آید برق کارخانجات را قطع کند و حتی اگر با تصمیم شورای امنیت این کار را انجام دهد باید جبران خسارت کند.

کسری ۱۵ هزار مگاوات برق در کشور/ قطع برق فولادسازان بدون جبران خسارت اخبار

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت برق فولادسازان بیان کرد: ناترازی برق و گاز متاسفانه به دولت و هزینه‌های سرسام آور آنها باز می‌گردد که درآمدهای فروش نفت و مالیاتی آنان جوابگو نیست و در نتیجه هزینه‌های جاری، بخش عمده‌ای از هزینه‌های کشور را به خود اختصاص می‌دهند. بودجه شرکت‌های دولتی نیز بیش از ۶۰ درصد بودجه کشور را به خود اختصاص داده‌اند؛ در حالی که عمدتاً کارایی ندارند و همه بخش‌ها دچار مشکل شده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین پولی که باید از محل مالیات‌ها و فروش نفت باشد و در زیرساخت‌های کشور سرمایه گذاری شود، عملی نشده و به همین دلیل، ناترازی بیش ۱۵ هزار مگاوات برق را در کشور داریم. ناگفته نماند در برنامه ششم توسعه قرار بود سالیانه حداقل ۵ هزار مگاوات به برق کشور اضافه شود که این اتفاق نیفتاد و روز به روز به کسری برق اضافه شد.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است در شرایط فعلی، مستلزم سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌ها و احداث نیروگاه‌های جدید برق هستیم.

شکوری در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در ماده ۲۵ قانون بهبود محیط کسب و کار نیز صراحتاً نوشته شده که دولت حق ندارد زمانی که مشکلی و یا ناترازی پیش می‌آید برق کارخانجات را قطع کند. حتی اگر با تصمیم شورای امنیت این کار را انجام دهد باید جبران خسارت کند؛ اما در حال حاضر برق کارخانجات قطع شده و خسارتی در کار نیست.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors