جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 تیر 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

مناسبات سیاسی جهان؛ عدم تمرکز ترامپ بر ایران/ دولت چهاردهم به احیای وزارت بازرگانی بله می‌گوید؟

یک فعال بازار آهن و فولاد گفت: در حال حاضر، تمام تمرکز آمریکا روی جنگ اوکراین و چین است؛ چرا که احتمال حمله چین به تایوان افزایش یافته و بعید به نظر می‌رسد فشار زیادی از لحاظ اقتصادی و سیاسی به ایران وارد شود.

مناسبات سیاسی جهان؛ عدم تمرکز ترامپ بر ایران/ دولت چهاردهم به احیای وزارت بازرگانی بله می‌گوید؟ اخبار

جمشید حسامی در گفتگو با فولادبان با اشاره به تاثیر مناسبات خارجی از جمله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صنعت کشور بیان کرد: امروزه سیاست کلی آمریکا فرقی نمی‌کند و با ریاست جمهوری ترامپ و یا بایدن تحریم‌های ایران همچنان ادامه خواهد داشت؛ البته ناگفته نماند تنها نگرش آنها در شدت تحریم‌ها با یکدیگر فرق دارد. در واقع می‌توان گفت برخورد بایدن در برابر تحریم‌های ایران سبک‌تر و ترامپ شدیدتر است. همچنین ترامپ شخصی اقتصادی بوده و برای کشور منافع ملی را در نظر می‌گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت با ترامپ مذاکرات بهتری خواهیم داشت و از طرفی، احتمال رای آوردن ترامپ نیز بیشتر است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد ترامپ دردسر تازه‌ای داشته باشد و شرایط دوره قبل آن با دوره جدی فرق خواهد داشت. البته در دوره قبل ریاست جمهوری ترامپ، مشکل خاصی وجود نداشت و تمرکز ترامپ تنها به سمت ایران نشانه رفته بود.

این فعال بازار آهن و فولاد اظهار کرد: در حال حاضر، تمام تمرکز آمریکا روی جنگ اوکراین و چین است؛ چرا که احتمال حمله چین به تایوان افزایش یافته و بعید به نظر می‌رسد فشار زیادی از لحاظ اقتصادی و سیاسی به ایران وارد شود.

حسامی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، هنوز درباره صندلی وزارت صمت پیشنهاد و توافقی صورت نگرفته؛ اما در هر صورت پیشنهاد می‌شود در دولت جدید باید وزارت بازرگانی تشکیل شده و صنعت و معدن و تجارت از بازرگانی جدا شوند. در این صورت دو وزارتخانه مستقل کار می‌کنند؛ چرا که هردوی آنها در یک وزارتخانه کاری از پیش نمی‌برند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors