جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 تیر 1403 - 2 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

لزوم کاهش تورم انتظاری در دولت جدید/ رسوب محصولات فولادی با مصوبه بانک مرکزی

یک کارشناس فولادی گفت: تولیدکننده در این شرایط قصد ندارد تعهد اظهار ارزی را قبول کند؛ چرا که توجیه اقتصادی ندارد و چنین عملکردی به صنعت و کشور آسیب خواهد زد.

لزوم کاهش تورم انتظاری در دولت جدید/ رسوب محصولات فولادی با مصوبه بانک مرکزی اخبار

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان با اشاره به انتخابات آمریکا در چند ماه آینده بیان کرد: در شرایط فعلی اول از همه باید به توان داخلی کشور متکی شویم؛ البته تاثیرات عوامل خارجی در اقتصاد بیشتر است و می‌تواند از لحاظ روانی بازار ما را بهم بریزد. بر همین اساس، تورم انتظاری نیز افزایش خواهد یافت؛ اما اگر تیم مدیریتی کشور و مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق تنش‌ها را کاهش داده و به سمت گفتگو بروند، وضعیت خوبی را برای کشور می‎توان برآورد کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، باید برای بهبود وضعیت کشور با همسایه‌ها دوستی و تعامل خوبی صورت بگیرد و تعادلی بین روابط شرق و غرب برقرار شود. همچنین مسئولان باید از موضع‌گیری‌ها و برخوردهای تنش‌زا پرهیز کرده و فضا را آرام کنند و با این وجود هر تحریمی هم که صورت بگیرد، وضعیت سختی در اقتصاد و صنایع کشور نخواهیم داشت.

به گفته کارشناس صنعت فولاد، در حال حاضر بیش از اینکه تحریم خارجی به ما آسیب بزند، تحریم‌ها و موانع داخلی بیشترین آسیب را به صنعت وارد کرده است.

والی تصریح کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت در صورتی که ترامپ رئیس جمهور شود، ابتدا باید دید سیاست کلان کشوری آمریکا چه می‌شود. در واقع اقتصاد ما به سیاست خارجی گره خورده و هر انچه در اطراف ما اتفاق می‌افتد، به بخش‌های داخلی و اقتصاد ارتباط دارد. البته به جز بحث ترامپ، مشکلات دیگری سر راه صنعت فولاد وجود دارد که یکی از آنها بحث ناترازی سوخت و انرژی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در بخش مسکن و ساخت و ساز نیز تحرک خاصی وجود ندارد و به همین دلیل، بخش زیادی از تولیدات فولادی کشور باید صادر شوند. در غیر اینصورت محصولات در انبارها رسوب کرده و در بازار باعث تشدید رکود می‌شوند؛ به همین دلیل فولادسازان محصولات خود را با قیمت بالاتر به صورت ریالی در بازار داخلی می‌فروشند. در واقع تولیدکننده در این شرایط قصد ندارد تعهد اظهار ارزی را قبول کند؛ چرا که توجیه اقتصادی ندارد و چنین عملکردی به صنعت و کشور آسیب خواهد زد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors