جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

صندلی وزارت صمت به چه کسی می‌رسد؟

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد شده از کسانی که در گذشته جایگاه وزیر در وزارتخانه صمت را داشتند، استفاده نشود؛ چرا که از نوبت مسئولیت آنها گذشته و شرایط تغییر پیدا کرده است.

صندلی وزارت صمت به چه کسی می‌رسد؟ اخبار

سعید عسکرزاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به ویژگی‌های وزیر احتمالی صمت در دولت جدید بیان کرد: امروز نامه‌ای برای رئیس جمهور منتخب نوشته و منتشر شد که در یکی از بندها رعایت برخی ویژگی‌ها برای انتخاب مدیران و کارگزاران عنوان شده و مهم ترین آن این است همانطور که قول دادند از متخصصان و کاربلدان هر حوزه استفاده کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین، به رئیس جمهور منتخب پیشنهاد شده از کسانی که در گذشته جایگاه وزیر در وزارتخانه صمت را داشتند، استفاده نشود؛ چرا که از نوبت مسئولیت آنها گذشته و شرایط تغییر پیدا کرده است. از طرفی وزیری که چند سال در وزارتخانه بوده، مسلماً طرح‌های خود را به سرانجام رسانده و انتظار می‌رود کسانی که برنامه‌های خوب و تازه‌ای دارند، انتخاب شوند.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران با تاکید بر اینکه وزرای صمت در حد رایزنی و پیشنهادات است، گفت: در نهایت اگر فردی با تمام این ویژگی‌ها این پیدا نشد و ناگزیر به اخذ افراد معمولی شدند، باید حداقل چند ویژگی اعم از دوری از ریا و نفاق، توجه به منافع ملی و مردم، توانایی در حل مسئله و… را داشته باشد.

به گفته عسکرزاده، از گذشته نیز فعالان برای وزرای پیشنهادی در هر حوزه، آیتم‌ها و ویژگی‌های مدنظر را در قالب نامه نگاری مبتنی بر انتظارات مشخص می‌کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که در حال حاضر، گزینه‌های مختلفی برای وزارت مطرح می‌شود؛ اما با شناخت شخصی خود از رئیس جمهور منتخب، می‌‎توان گفت رایزنی‌های اینگونه تحت تاثیر هیچ شرایطی بر تصمیم گیری وی تاثیر ندارد و براساس برخی شاخص‌ها افراد را تعیین می‌کند. همچنین اگر گروه و یا اشخاصی از فردی که خط قرمزهای مورد نظر را ندارد، حمایت کنند، بعید به نظر می‌‎رسد رئیس جمهور از آن شخص استفاده کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors