جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 17 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:

عبور از ناترازی انرژی با کدام تاکتیک؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: به یقین با هزینه تنها بخشی از بودجه تولید انرژی در پالایشگاه‌ها در بخش بهینه‌سازی می‌توان به اندازه پول هزینه شده در فازهای مختلف پارس جنوبی انرژی صرفه‌جویی کرد و در نتیجه ناترازی را کاهش داد.

عبور از ناترازی انرژی با کدام تاکتیک؟ اخبار
به گزارش فولادبان، عبدالحسین همتی سراپرده با اشاره به موضوعات اقتصادی که مجلس دوازدهم باید در اولویت‌کاری خود قرار دهد، گفت: اگرچه وزارتخانه‌های نفت و نیرو بیشتر متولی تولید انرژی هستند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی در فازهای مختلف پارس جنوبی برای تولید بیشتر انرژی می‌شود اما با صرف تنها بخشی از این بودجه در بخش بهینه‌سازی می‌توان به اندازه پول هزینه شده در فازهای مختلف پارس جنوبی انرژی صرفه‌جویی کرد و در نتیجه ناترازی را کاهش داد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نداشتن متولی مشخص برای بهینه‌سازی مصرف در کشور، افزود: البته براساس قانون برنامه هفتم توسعه باید معاونت بهینه‌سازی انرژی ریاست جمهوری لحاظ شود تا با داشتن متولی مشخص در این حوزه اقدامات اساسی انجام داد.

وی ادامه داد: همچنین اجرای قوانین مرتبط با استانداردسازی ساختمان‌ها با هدف جلوگیری از هدررفت انرژی با کمک گرفتن از بخش خصوصی می‌تواند به کاهش ناترازی کمک شایانی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از انرژی در مسیر انتقال تا قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده هدر می‌رود و دیگر مردم در این زمینه مقصر نیستند، بنابراین اصلاح سیستم انتقال نیز می‌تواند ناترازی را کاهش دهد، بنابراین صرفا افزایش تولید که هزینه بالای دارد راهکار کاهش ناترازی نیست.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors