جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 16 تیر 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چراغ سبز اقتصاد به رئیس‌جمهور منتخب/ بازارها به پزشکیان خوش‌آمد گفتند

با اعلام پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری نرخ دلار در بازار آزاد ریخت و در پی این ریزش دیگر بازارها هم از جمله بازار آهن‌آلات نزول و یا ثبات قیمت را تجربه کردند.

به گزارش فولادبان، یک روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی مسعود پزشکیان قیمت دلار با کاهش روبرو شد و به کانال ۵٠ هزار تومانی نزول پیدا کرد.

در پی اعلام نتیجه این انتخابات بازار سرمایه نیز در همان ابتدای فعالیت خود سبز پوشید و امید را بر دل فعالان این عرصه بازگرداند و با ایجاد انگیزه و اعتماد در بین سرمایه‌گذاران، منجر به رشد شاخص‌های بورس و سبزپوش شدن بازار شد. 

این واکنش مثبت بازار به دلیل انتظارات از سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی جدید است که می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.

از سوی دیگر در بازار آهن‌آلات برخی از محصولات فولادی مانند میلگرد و تیرآهن کاهش قیمت را تجربه کردند و نبشی و ناودانی و پروفیل بدون تغییر و با ثبات قیمتی مورد معامله قرار گرفتند.

بورس کالا در اولین روز هفته معاملات خود را در ابهام به سر برد و تقریبا تنها ۴٠ درصد محصولات به تابلوی معاملات راه پیدا کردند.

در بازار طلا در معاملات امروز، قیمت هر اونس طلا با ۳۳ دلار افزایش نسبت به روز پنج‌شنبه به ۲۳۹۱ دلار رسید اما در ایران علیرغم افزایش اونس جهانی قیمت طلا و سکه به دلیل اخبار سیاسی اقتصادی و کاهش نرخ ارز روند نزولی به خود گرفت.

فعالان بازارهای مختلف مالی ابراز امیدواری می‌کنند تا با پیروزی  پزشکیان مشکلات و موانع اقتصادی هر چه زودتر رفع شود تا تولید عرضه و تقاضا از رکود خارج شود و رونق به بازار بازگردد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors