جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تداوم سیاست‌های قبلی فولاد آینده را تباه می‌کند

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: در صورتی که مانند گذشته تحت عنوان اینکه فولاد ارزش افزوده پایین تری دارد و برای آن عوارض اعمال کنند یا در تأمین تجهیزات، مواد اولیه و ماشین آلات همچنان با مشکل روبرو باشیم، نمی‌توان آینده خوبی برای هیچ کدام از زنجیره‌های معدنی متصور شد.

تداوم سیاست‌های قبلی فولاد آینده را تباه می‌کند اخبار

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به تاثیر مناسبات انتخاباتی در کشور و صنعت فولاد بیان کرد: مناسبات سیاسی که تا الان تاثیرات منفی بر اقتصاد کشور گذاشته، در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و روند بازارهای داخلی و خارجی نیز تاثیرگذار است. نوع نگاه شخصی که کاندید شده و قصد ریاست جمهوری دارد، به سیاست‌گذاری‌های متفاوتی که در قدرت دولت است می‌تواند بازارهای داخلی را متاثر کند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، می‌توان به سیاست‌های پولی و مالی، نرخ ارز، شاخص‌های کلان اقتصادی، تورم نقدینگی و… اشاره کرد که نوع نگاه رئیس جمهور و دولتی که تشکیل می‌شود، بر آنها موثر خواهد بود.

به گفته رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران، رئیس جمهور منتخب آینده می‌تواند با دنیا در جنگ باشد یا تعامل کند، برجام را دنبال کند یا کنار بگذارد و از طرفی به fatf بپیوندد و ارتباطات مالی با دنیا را اصلاح کند یا برعکس همه اینها، تحریم را به نوعی نعمت بداند.

شکوری تصریح کرد: بر همین اساس، طبیعی است که هر کدام از این نگاه‌ها کشور را به مسیر درست یا غلط به پیش می‌برد و نوع نگاه کاندیداها می‌تواند بازار را به صورت مثبت و منفی تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین باید دید دولت آینده چه روشی را برای صنعت فولاد در پیش می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که مانند گذشته تحت عنوان اینکه فولاد ارزش افزوده پایین تری دارد و برای آن عوارض اعمال کنند یا در تأمین تجهیزات، مواد اولیه و ماشین آلات همچنان با مشکل روبرو باشیم، نمی‌توان آینده خوبی برای هیچ کدام از زنجیره‌های معدنی متصور شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors