جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

تنش در تأمین مواد اولیه زنجیره فولاد/ شمش ستاره سهیل شد 

یک فعال فولادی گفت: در حال حاضر دو روزی است که در کارخانه شمش نداریم و خط‌های تولید به دلیل قطعی برق کاملا متوقف شده‌اند. 

تنش در تأمین مواد اولیه زنجیره فولاد/ شمش ستاره سهیل شد  اخبار

کریم رحیمی در گفتگو با فولادبان با اشاره به کاهش میزان تولید کارخانجات فولادی در چند هفته اخیر بیان کرد: ضریب بهره برداری در صنعت فولاد که سال گذشته به حدود ۴۰ درصد رسیده بود، امسال ۱۰ تا ۱۵ درصد با کاهش مواجه شده که این موضوع یک هشدار جدی برای صنعت فولاد محسوب می‌شود و ناشی از کمبود در زیرساخت‌ها و تامین انرژی است. در حال حاضر دو روزی است که در کارخانه شمش نداریم و خط‌های تولید به دلیل قطعی برق کاملا متوقف شده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع نمی‌توانیم از بازار شمش تهیه کنیم و به گونه‌ای تأمین پایدار مواد اولیه زنجیره به خطر افتاده که علت اصلی آن ناترازی برق است. علاوه بر آن به تازگی خط تلفن‎های شهرک صنعتی نیز قطع شده و در کشور حتی نمی‌توان خط تلفن را به صورت پایدار تأمین کرد.

فعال صنعت فولاد با بیان اینکه قطعی برق فولادسازان باعث افزایش قیمت بی مورد شده، گفت: امروزه وضعیت به گونه‌ای شده که با وجود اینکه از بورس کالا شمش تهیه می‌کنیم؛ اما زمانی که نوبت به ارسال می‌رسد، برق‌ها قطع می‌شود. با چنین عملکردی نمی‌توان به تداوم تولید امیدوار بود، چرا که کارخانه‌داران برای میزان تناژ، سایز و روزهای شیفتی برنامه ریزی می‌کنند و با چنین عملکردی تمام برنامه‌ها بهم می‌ریزد.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت فولاد همیشه در تقسیط منابع در ردیف آخر است؛ اما زمان قطعی و محدودیت‌ها در اولویت قرار می‎گیرد. در حالی که حجم میزان برق صنعت نورد حدود ۷ تا ۸ درصد است و می‌توان آن را مدیریت کرد؛ اما متأسفانه ساده ترین راه را انتخاب می‌کنند و آن این است که برق صنعت فولاد را خاموش کنند. بنابراین تولید در کارخانه تا زمانی که شمش نداشته باشیم، متوقف شده و چاره‌ای جز صبر نداریم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors