جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 11 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان گزارش می‌دهد؛

بازار آهن در مدار صعود/ بازگشت کورسوی امید به تولید

بازار آهن از ابتدای تیر ماه به دلایل مختلف از جمله پایین آمدن قیمت جهانی فولاد، ثبات نسبی نرخ ارز و کاهش تقاضا، قیمت اکثر مقاطع فولادی اندکی کاهش یافت.

بازار آهن در مدار صعود/ بازگشت کورسوی امید به تولید اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، از اوایل تیرماه روند نزولی قیمت در بازار آهن کل کشور ادامه داشت. در هفته ابتدایی بازار به یک ثبات و آرامش نسبی رسید.

اما از روز گذشته محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، نبشی افزایش قیمت را تجربه کردند و این رشد قیمت‌ها امروز دوشنبه ۱۱ تیرماه نیز ادامه دار بوده است که به‌‌ نظر می‌‌رسد نوسان ارز و دلار به عنوان محرک مؤثر در بازار اصلی‌ترین نقش را دارد.

  در بازار ارز، دلار امروز معاملات خود برخلاف روز گذشته خود به صورت نزولی آغاز کرد. البته افزایش روز قبل نرخ دلار مزید بر علت افزایش قیمت آهن‌آلات امروز نیز می‌تواند باشد. 

 در بازار سرمایه امروز، شاخص کل امروز سبز سد ولی اکثر نمادهای معاملاتی در جهت منفی حرکت کردند به طوری که بازار سرمایه دقایق ابتدایی معاملات را با رنگ قرمز آغاز کرد، توانست روند خود را به سمت صعود تغییر دهد. اگرچه این تغییر جهت قدرتی نداشت.

شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۲ هزار و ۲۰۷ واحد رشد داشت و به ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۱۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۷۵ واحد کاهش یافت.

در بورس کالا، امروز ۱۴۸ هزار تن محصول فولادی عرضه شد که مهمترین آن‌ها یعنی از شمش بلوم استقبال خوبی صورت گرفت و تقاضای قابل توجهی برای این محصول ثبت شد.  

در ادامه این معاملات  نیز دیگر محصولات مانند شمش با اقبال روبرو شدند و تقریبا تماما مورد معامله قرار گرفتند. 

  البته نقش سیاست‌های دولت بر قیمت آهن آلات را نمی‌توان دست کم گرفت. سیاست‌های دولتی در یک کشور تأثیر مهمی بر قیمت آهن آلات دارند، زیرا دولت‌ها از طریق اعمال سیاست‌های مالی، تجاری و صنعتی می‌توانند در صنعت آهن آلات موثر باشند. 

دولت به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم بر بازار آهن آلات می‌تواند تأثیر بگذارد. این تأثیرات لزوماً سبب رونق بازار نشده و برخی از این تصمیمات حتی باعث رکود و سقوط بازار آهن خواهند شد. 

حال باید دید بعد از نتیجه دور دوم انتخابات حرکت بازار به کدام سمت و سو خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors