جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 10 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان گزارش می‌دهد؛

بازار برلبه تیغ/ قیمت‌ها کمی تند شدند

هفته دوم تیر ماه هفته عجیب و دور از انتظاری برای زنجیره فولاد و محصولات آهنی بود. فعالیت بازار در اولین روز کاری کم و بیش در حالت سکون قرار داشت. اما امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403، بازار پس از گذر از یک روز آرام هم‌اکنون شیب تندی به خود گرفته و روند صعودی قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم.

بازار برلبه تیغ/ قیمت‌ها کمی تند شدند اتحادیه ها و انجمن های فولاد

به گزارش فولادبان، بازار ارز که همیشه پیشتاز صعود و نزول قیمت در دیگر بازارها است، امروز با افزایش روبرو بود البته عواملی همچون کشیده شدن انتخابات به دور دوم  بر این افزایش بی تاثیر نبود و بازار آهن نیز تصمیم گرفت در این مسیر حرکت کند.

قیمت تیرآهن و میلگرد امروز از درب کارخانه بر خلاف روز گذشته که پایدار و ثابت گزارش می‌شد، تغییر جهت دادند و روند صعودی به خود گرفته اند.

البته تعادل بازار آهن بر دیگر مواردی همچون محدودیت‌های انرژی، میزان عرضه و تقاضا و رکود یا افزایش ساخت و ساز هم بستگی دارد.

به گفته فعالان این بازار محصولات فولادی امروز افزایش قیمت را تجربه کردند ولی استقبال چندانی از آن‌ها صورت نگرفت و تقاضای چشمگیری در بازار ثبت نشد.

از طرفی در بورس کالا عرضه‌ها به صورت قابل توجهی صورت می‌گیرد ولی تقاضایی برای محصولات فولادی یا وجود ندارد یا بسیار ضعیف است. در معاملات امروز بورس کالا برای ۵ هزارتن شمش بلوم و ۴۴ هزارتن آهن‌اسفنجی بریکت عرضه شد که تنها به ترتیب ۵۰ و ۵۰۰ تن تقاضا برای این محصولات وجود داشت.

در بازار سرمایه اما روند کاملا متغیر بازار آزاد بود و در دومین روز معاملاتی هفته به واسطه جو منفی که از دقایق ابتدایی در بازار حاکم شده بود، به تدریج به تعداد نمادهای منفی بازار اضافه شد و در نهایت ۲۰۸ نماد با صف فروش به کار خود در این روز معاملاتی تلخ پایان دادند. در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۲۳ هزار و ۱۱۰ واحد افت داشت و به ۲ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۱۳ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۱۰ هزار و ۴۰۹ واحد کاهش یافت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors