جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه ها و انجمن های فولاد 09 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کیفیت و میزان تولید؛ عامل واردات ۸۰۰ میلیون دلاری زغال‎سنگ/ ذخائر کشور پاسخگوی نیاز داخل است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن): ذخائر کشور با سرمایه گذاری درست می تواند از لحاط کیفی و کمی پاسخگوی نیاز داخل باشد و وابستگی کشور به واردات را به حداقل برساند.

کیفیت و میزان تولید؛ عامل واردات ۸۰۰ میلیون دلاری زغال‎سنگ/ ذخائر کشور پاسخگوی نیاز داخل است اتحادیه ها و انجمن های فولاد

اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در گفتگو با فولادبان در رابطه با واردات ۸۰۰ میلیون دلاری زغال گفت: در سال گذشته ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کنسانتره زغال تولید شد و با توجه به راندمان کارخانه های زغال شویی میزان زغال خام استخراجی تقریبا نزدیک به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن است و مابه تفاوت آن حدود ۷۰۰ هزارتن کک وارد کشور شده است. این واردات حدود ۷۲۰ هزارتن است که ۵۰۰ هزارتن متعلق به ذوب آهن و کوره بلند کرمان متعلق به شرکت میدکو است.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت زغال‌سنگ ایران اظهار داشت:: کوره های بلند برای تولید فولاد به گونه ای است که باید به ازای هر تن تولید فولاد حدود ۶/۰ تن کک مصرف شود که به عنوان احیای سنگ آهن استفاده می شود. به همین دلیل به دلیل تولید کم زغال در کشور مقدار کمی واردات انجام می شود .

نکته دوم در بحث واردات، کیفیت زغال است.کیفیت زغال به میزان خاکستر و دیگر پارامترها، تاثیر پذیری بسیاری بر روی سرباره های چدن در کوره بلند دارد و در صورت کیفیت پایین میزان هزینه های سرباره ها را بالا می برد. لذا قسمتی از بحث واردات علاوه بر تولید کم بحث فنی است .

وی در پایان گفت: با برنامه ریزی بر روی میزان ذخائر موجود در کشور که ذخیره قابل توجهی است هم به لحاظ کیفی و کمی می توانیم تناژ خود را افزایش دهیم که کاهش واردات را در پی دارد و بتوانیم نیاز داخل کک را جهت تولید سنگ آهن تامین کنیم.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors