جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
درگفتگو با فولادبان ارائه شد:

تحقق ۴۰ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن/ رشد ۴٫۵ درصدی تولید در معادن

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت گفت: با توجه به بازنگری قانون حقوق دولتی بیش از 40 هزار همت از میزان حقوق دولتی تحقق پیدا کرده است

تحقق ۴۰ هزار میلیارد تومانی حقوق دولتی معادن/ رشد ۴٫۵ درصدی تولید در معادن اخبار

مهدی حمیدی، مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت در گفتگو با فولادبان، با اشاره به دریافتی میزان حقوق دولتی در معادن گفت: میزان حقوق دولتی به سه عامل اصلی ضریب حقوق دولتی، میزان کشف قیمت انجام شده و میزان ظرفیت استخراج اسمی و واقعی مرتبط است و این ۳ عمل حقوق دولتی را تعیین می کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ ضرایب حقوق دولتی با توجه به قانون معادن، بعد از ۳ سال بازنگری شد و کشف قیمت در استان‌ها صورت گرفت و میزان استخراج های واقعی و اسمی که مد نظر بود بدست آمد.

مدیرکل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت با تشریح اینکه این حقوق دولتی کمک فزاینده‌ای است برای آبادانی محل دریافت آن، بیان کرد: در مجموع تا به امروز حدودا بیش از ۴۰ همت حقوق دولتی دریافت شده است.

حمیدی در رابطه با بحث واگذاری‌ معادن گفت: مزایده‌ها با قدرت در حال انجام است و تمامی معادنی که در اختیار وزارت صمت است طبق برنامه‌های مدون شده واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ میزان تولید و استخراج مواد معدنی نسبت به ۱۴۰۲ حدود ۴٫۵ درصد رشد داشته است. قطعا یکی از برنامه‌های وزارت صمت در سال ۱۴۰۳ بحث واگذاری معادن توسط همین مجموعه است.

او در پایان گفت: واگذاری به صورت مزایده استان به استان و نیز بحث بسته‌های سرمایه‌گذاری است که یک تجربه جدید بوده و در سال جدید صورت گرفته است و در واقع در تحقق شعار سال، بسته‌های سرمایه‌گذاری مدنظر وزارت صمت یک تجربه موفق بوده است تا مردم را سهام‌دار معادن کنیم و ریسک آن را سرمایه‌گذار می‌پذیرد و با اکتشافاتی که انجام می‌دهد بتواند زنجیره خود را تکمیل کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors