جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 09 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
فولادبان بررسی می‌کند؛

تأثیر انتخابات بر روند بازار/ قیمت‌ها پروازی می‌شوند یا نزولی؟

بازار تحت تاثیر مناسبات جهانی و منطقه‌ای و گمانه‌زنی‌های سیاسی، در هفته گذشته روندی شتابان را تجربه کرد و اما در اولین روز از آغاز هفته جاری و درست بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، بازار کم و بیش در ابهام انتخابات به سر می‌برد.

تأثیر انتخابات بر روند بازار/ قیمت‌ها پروازی می‌شوند یا نزولی؟ اخبار

به گزارش فولادبان، تشدید تنش‌های منطقه‌ای، گمانه‌زنی‌ها پیرامون نتایج انتخابات ریاست جمهوری و چالش‌های مربوط به تامین انرژی، تحولات شتابان و نوسانات قابل توجهی در بازارهای اقتصادی ایران به وجود آورده بود اما امروز شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ بازار با تاثیر از اعلام نتایج انتخابات روندی آهسته و با ثبات را طی کرد.
در شروع روز نرخ ارز که همیشه بیشترین تاثیر را بر دیگر بازارها دارد نسبت به آخرین روز معاملات خود یعنی پنجشنبه هفته گذشته، بدون تغییر و با ثبات قیمتی در بازارها معامله شد.
به عقیده برخی از کارشناسان با باز شدن دامنه نوسان می‌توانیم شاهد افزایش حجم و هیجان در بازار باشیم که به نظر می‌رسد این گمانه‌زنی ها تا حدی درست بوده است چرا که امروز بازار سرمایه بعد از مدت‌ها سرازیری و قرمز ماندن، رشد شاخص‌های بورسی را تجربه کرد به طوری که شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحد رشد داشت و به ۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۲۴ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات ۵ هزار و ۳۹۸ واحد افزایش یافت.
اما در معاملات بورس کالا این روند کاملا برعکس طی شد و استقبال چندانی از محصولات فولادی صورت نگرفت و نکته قابل توجه هم در این معاملات کاهش قیمت آهن اسفنجی توسط برخی از کارخانجات تولیدی بود این در حالی است که محصول تیرآهن برخلاف دیگر محصولات پر مشتری بود و تقاضای دوبرابری را تجربه کرد.
طبق آمار به دست آمده، در بازار آهن آلات هم همین روند ادامه داشت و محصولات به صورت ثابت مورد معامله قرار گرفتند که البته ثبات نرخ ارز نیز در این بین بی‌تاثیر بر این معاملات نبوده است چرا که همیشه تلاطم در بازار ارز به عنوان یکی از عوامل اصلی التهابات بازار آهن آلات تلقی می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors