جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 08 تیر 1403 - 2 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ همه چشم‌ها به انتخابات دوخته شده است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم، نتیجه آن در بازار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و به نظرات و دیدگاه‌های کاندیداهای مختلف درباره تحریم‌ها و بازار سرمایه بستگی دارد.

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ همه چشم‌ها به انتخابات دوخته شده است اخبار

محمدرضا ترابی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم، نتیجه آن در بازار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و به نظرات و دیدگاه‌های کاندیداهای مختلف درباره تحریم‌ها و بازار سرمایه بستگی دارد. بنابراین اینکه اسم چه کسی از صندوق بیرون بیاید، هفته آینده بورس تهران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در ادامه افزود: از سوی دیگر، در چند روز اخیر شاهد رشد نرخ دلار در بازار ارز بودیم که بر همین اساس، دلار نیمایی نیز رشد کرد و تا محدوده ۴۰ هزار تومانی جلو آمد. در این راستا، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد نشان می‌دهد نگرانی بازار نسبت به خوش بینی آن غلبه کرده و بیشتر است.

کارشناس بازار سرمایه معتقد است در حال حاضر عامل اصلی که باعث مثبت شدن شاخص‌های بورسی و خرید سهم‌ها شده، نزدیک شدن به انتخابات است.

ترابی با اشاره به گروه‌های پیشرو در هفته آتی اظهار داشت: در صورتی که رئیس جمهور انتخابی در پی گشایش سیاسی بیشتر باشد و به دنبال برجام برود، سهم‌هایی که فروش و صادرات آن متوقف شده، روند بهتری به خود خواهند گرفت؛ چرا که اگر به توافقات سیاسی خوش‌بین شویم، صادرات در کشور روان‌تر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین سهم‌هایی مانند محصولات شیمیایی و فلزی که بیشترین حجم صادرات را دارند نیز در وضعیت بهتری قرار می‌گیرند. البته در در غیر اینصورت، بازار سرمایه به حالت کما رفته و سراغ صنعت‌های کوچک‌تر که تاثیر کمتری از دلار دارند، حرکت می‌کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors