جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 08 تیر 1403 - 3 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
براساس تحلیل هفتگی بازار آهن؛

بازار آهن در تلاطم انتخابات روز جمعه

چشم‌انداز ادامه روند بازارها، مشروط به نتبجه انتخابات ریاست جمهوری ایران گردیده و اینکه کدام کابینه با چه تفکری مبنی بر سیاست‌های تثبیت یا بازار آزاد عرضه وتقاضا، در آینده پشت میز مسئولیت خواهد نشست.

بازار آهن در تلاطم انتخابات روز جمعه اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، هفته جاری همانند دو هفته گذشته روند صعودی در قیمت میلگرد مشاهده شد؛ نرخ این محصول در طول هفته به طور میانگین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر کیلوگرم رشد داشت. البته در دو هفته اخیر وضعیت بازار میلگرد رو به بهبود رفته و به نظر می‌رسد تا چند هفته دیگر وارد کانال ۳۰ هزار تومانی شود.

همچنین نرخ تیرآهن در اولین هفته تیر ماه روند کاهشی را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که قیمت این محصول طی هفته جاری، افت ۵۰ تومانی تا ۲۰۰ تومانی در هر کیلوگرم داشت و روز دوشنبه قبل از تعطیلات عید غدیر، افزایش ۳۵۰ تا ۸۰۰ تومانی را در هر کیلوگرم ثبت کرد.

قیمت‌ها در بازار پروفیل نیز در هفته جاری ثابت بود و تنها یک روز رشد داشت؛ به گونه‎ای که در روند متعادل رو به مثبت قرار گرفت. این محصول روز دوشنبه ۴ تیر ماه با قیمت حدود ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان و رشد ۵۰۰ تومانی در هر کیلوگرم معامله شد.

از طرفی، قیمت محصولات نبشی و ناودانی نیز از ابتدای هفته در مدار ثابتی قرار داشتندن و تنها روز دوشنبه همانند سایر محصولات در بازار آهن و فولاد رشد ۴۰۰ تومانی در هر کیلوگرم را به ثبت رساندند. در نهایت نبشی و ناودانی به ترتیب با قیمت ۲۸ هزار و ۴۰۰ تومان و ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم معامله شدند.

بازار آهن و فولاد شاهد نوسانات قیمتی در برخی مقاطع است. میلگرد، نبشی و ناودانی در اکثر کارخانه‌ها گران‌تر شد، در حالی که ورق سیاه، گالوانیزه، روغنی و رنگی و پروفیل در اکثر کارخانه‌ها با کاهش یا ثبات قیمت همراه بود. در واقع صنایع فولادی از همه طرف در فشار هستند؛ اوضاع صادرات هم به واسطه رکودی که در این بازارها حاکم است و هم به دلیل قوانین سخت‌گیرانه بانک مرکزی در ارز حاصل از صادرات به نصف کاهش پیدا کرده و سخت‌ترین شرایط برای زنجیره تامین فولاد کشور را به وجود آورده است.

همچنین برخلاف سال‌های گذشته که با توجه به قطعی برق در تابستان، میزان معاملات آهن اسفنجی در فصل بهار افزایش می‏‌یافت، امسال میزان معاملات این محصول ابتدایی زنجیره فولادی در حداقل‏‌ترین حالت ممکن بود و از این‌رو قیمت این محصول روند کاهشی داشت.

چشم‌انداز ادامه روند بازارها، مشروط به نتبجه انتخابات ریاست جمهوری ایران گردیده و اینکه کدام کابینه با چه تفکری مبنی بر سیاست‌های تثبیت یا بازار آزاد عرضه وتقاضا، در آینده پشت میز مسئولیت خواهد نشست. از طرفی، به علت ادامه روند قطعی برق و کاهش میزان میزان تولید و همچنین عقب افتادن زمان تحویل بار ،پیش بینی میشود بازار همچنان در حال نوسان قیمت رو به بالا باشد.

از سوی دیگر، بازار ارز در تمام طول هفته در کانال ۵۹ تا ۶۰ هزار تومانی در حال حرکت بود که نهایتاً در روز چهارشنبه ۶ تیر ماه در محدوده ۶۰ هزار و ۵۳۰ تومانی تثبیت شد.

بازار آهن در تلاطم انتخابات روز جمعه اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

همچنین انتظار می‌رود نیمه تیرماه ۱۴۰۳ دلار کف روند حمایتی را بشکند یا مجددا وارد این کانال صعودی شده و حمایت روند ۶ ماهه را حفظ کند و البته بدیهی است که تحلیل‌ها برای بازار ایران معمولا ضعیف بوده و قیمت به عوامل بسیاری بستگی دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors