جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 تیر 1403 - 5 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

اهمیت توجه سازمان شانگهای بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر

وزیر نیرو با بیان‌اینکه ایران جزو چند کشور برتر دنیا در حوزه تولید توربین‌های گازی به شمار می‌رود گفت: امروزه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه این ظرفیت‌ها باید در دستورکار اعضای شانگهای قرار گیرد.

اهمیت توجه سازمان شانگهای بر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر اخبار

به گزارش فولادبان، علی اکبر محرابیان در حاشیه اجلاس شانگهای در دیدار با ” نورجان نورژیگیتف” وزیر منابع آب و آبیاری قزاقستان، گفت: ایران با تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر امورخارجه شهید، موفق به پیوستن به این اجلاس شد.

وزیر نیرو یادآور شد: ایران در این دوره پیشنهاداتی را به دبیرخانه ارائه کرد که خوشبختانه همه پیشنهادات ما در سند تصویب شد.

وی گفت: با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی و رویکردهای جامعه جهانی مبنی بر کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای ناگزیر هستم توجه ویژه‌ای بر توسعه تجدیدپذیرها داشته باشیم؛ اخیرا در اجلاس کاپ ۲۸ نیز به این موضوع تاکید داشتیم.

محرابیان یادآور شد: دو محور مهم مطرح شد که مربوط به توسعه‌ انرژی تجدیدپذیر بادی و خورشیدی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای می‌شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: امروزه تولید برق از طریق انرژی هسته‌ای در دستورکار قرار دارد. باید مراقب بود که این سازمان در توسعه انرژی‌های نو، از انرژی هسته‌ای غافل نشود این در حالی است کشورهای عضو این سازمان سابقه طولانی در استفاده از این انرژی دارند.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای اجرایی کردن سند جدید همکاری کشورهای عضو شانگهای، بر تقویت و توسعه همکاری های دو جانبه ایران و قزاقستان تاکید کرد و گفت: اگر پتانسیل‌ها ادغام شوند اقداماتی را می‌توان صورت داد که اثرات مثبت آن شامل حال ایران و قزاقستان می شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است ابراز داشت: این امکان فراهم می‌شود تعاملات به ویژه در حوزه ترانزیت بین دو کشور گسترش یابد و ایران آمادگی دارد با روش های تکنیکی و حقوقی حجم روابط را به ویژه در حوزه انرژی با کشور قزاقستان توسعه دهد.

وی افزود: ایران در حوزه برق در بخش تولید، انتقال و توزیع ظرفیت‌های خوبی دارد، همچنین در زمینه تجهیزات برقی پروژه‌های مختلفی را در داخل و خارج از کشور اجرا کرده است.

محرابیان تاکید کرد: ایران جزو چند کشور برتر دنیا در  حوزه تولید توربین های گاز به شمار می رود و فناوری های به روز دارد. همچنین در زمینه خدمات رسانی به نیروگاه ها، هوشمند سازی شبکه، توربین های برق آبی فعال است.

نورجان نورژیگیتف” وزیر منابع آب و آبیاری قزاقستان گفت: از وزاری انرژی کشورهای عضو درخواست خواهیم کرد دیدگاه‌های خود را درباره سند همکاری جدید شانگهای مطرح کنند، این پیشنهادات در نهایت تجمع خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از علی اکبر محرابیان به جهت حضور در این اجلاس بیان کرد: استفاده از انرژی‌های نو برای تولید برق مد نظر قرار دارد، معتقدیم انرژی هسته‌ای جزو انرژی‌های پاک محسوب می‌شود با استقبال از همکاری با شرکت های ایرانی در زمینه انرژی  و برق رسانی، افزود: کیفیت خدمات شرکت‌های ایرانی بسیار مناسب و قابل توجه است و آمادگی توسعه و تقویت همکاری با ایران را داریم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors