جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 خرداد 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در مجمع عمومی سالیانه صبانور ارائه شد؛

به ازای هر سهم ۲۱۶ تومان پرداخت خواهد شد

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور 80 درصد سود سهام تقسیم شد و در اولین فرصت که شرایط نقدینگی اجازه دهد در چارچوب ضوابط بورس برای سهامداران به ازای هر سهم 216 تومان واریز خواهد شد.

به ازای هر سهم ۲۱۶ تومان پرداخت خواهد شد اخبار

امروز جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با حضور محمد حسین قائمی راد معاون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت بر امور شرکت‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان رییس مجمع، علیرضا موسوی مدیرعامل شرکت توسعه صنعتی و معدنی صبانور به عنوان دبیر جلسه و ۸۹.۵۵ درصد سهامداران برگزار شد.

طبق گفته‌ها در مجمع، در بحث اکتشافات اقدامات سازنده‌ای صورت گرفته و انتقال پساب از کارخانجات نیز با جدیت دنبال می‌شود که البته به تامین مالی داخلی و خارجی نیاز دارند. افزایش سرمایه جدید شرکت صبا نور برای سهامداران در حال مطالعه بوده که میزان دقیق آن در سایت کدال اطلاع رسانی خواهد شد و براساس پیش بینی‌ها ثبت نهایی افزایش سرمایه تا اواخر تیرماه انجام می‌شود.

بر این اساس، مبلغ فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۱۱ درصدی را به ثبت رسانده است. از طرفی، میزان فروش کنسانتره ۵۶ درصد و فروش گندله نیز ۴۵ درصد در مدت زمان یادشده رشد داشته‌اند. همچنین سود عملیاتی ۹۸ درصد و سود خالص شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور ۸۵ درصد افزایش را تجربه کرد. روند قیمتی سهام شرکت نیز در پایان سال به ۷۸۹ تومان رسید و در حال حاضر نیز در محدوده ۷۷۰ تومانی قرار دارد.

همچنین پیشرفت فیزیکی شرکت صبانور در سال گذشته حدود ۴ درصد بوده که در این راستا، پروژه احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن کلالی با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن در سال در آن نقش داشته است. از طرفی، با اقدامات صورت گرفته شرکت توانسته در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشد.

از سوی دیگر، پروژه گندله سازی یک میلیون تنی شرکت صبا امید غرب خاورمیانه که احتمالاً شهریور ماه ۱۴۰۴ به مرحله نهایی برسد، تا امروز پیشرفت ۵۰ درصدی فیزیکی و مالی داشته است.

بررسی صورت‌های مالی صبانور در اسفند ۱۴۰۲ طبق استانداردهای حسابرسی انجام شده و ۵۳۳ میلیارد ریال بابت مالیات و ارزش افزوده ۳۰۱ میلیارد ریال بابت اصل، مطالبه شده که مورد اعتراض شرکت قرار گرفته بود.

در پایان نیز ۸۰ درصد سود سهام شرکت صبا نور تقسیم شد و در اولین فرصت که شرایط نقدینگی اجازه دهد در چارچوب ضوابط بورس برای سهامداران به ازای هر سهم ۲۱۶ تومان واریز خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors