جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 خرداد 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

تحسین تمام قد اتاق ایران از بانک مرکزی/ تراز تجاری منفی شد

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: به جای اینکه در کشور مازاد تجاری داشته باشیم، کسری تجاری داریم؛ در این راستا، می‎توان به عوامل بانک مرکزی آفرین گفت که توانستند این هنر را به خرج دهند و از ابزاری که می‌توانست باعث توسعه صادرات شود، جلوگیری کنند.

تحسین تمام قد اتاق ایران از بانک مرکزی/ تراز تجاری منفی شد اخبار

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان در خصوص تعهدات ارزی فولادسازان در کشور بیان کرد: می‌توان گفت امروزه دو نوع اقتصاد ارزی در جهان وجود دارد؛ کشوری مانند امارات ارز باثباتی دارد و تغییرات آن به صورت صدم درصدی است. از طرفی، کشوری مانند ترکیه که بی‌ثبات است، تغییر ارز آن در حد چند دلار بوده و البته وارد کننده و صادرکننده دلار یکسانی دارند. بر همین اساس، به نظر می‌رسد رانتی وجود ندارد و اگر استفاده‌ای باشد برای تولیدکنندگان خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: این درحالیست که در ایران تولیدکنندگان باید محصولات خود را با ارزی که در بازار حدود ۶۰ هزار تومان است، با ارز ۴۲ هزار تومانی به دولت تحویل داده و صادر کنند. از طرفی به خودروسازان می‌گویند با همین ارز در رینگ صادراتی خرید و صادر کنید و سپس خودروی خود را با دلار آزاد در اختیار مردم قرار دهید.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران با تاکید بر اینکه مشخص نیست چرا در این حوزه رانت ایجاد می‌شود، گفت: اگر بنا بر حذف مابه التفاوت است، باید بگذارند تولیدکنندگان سود ببرند و اگر برای واردکننده به صرفه بود، وارد کند. در حال حاضر، در ایران ارزش پول ملی و نرخ ارز کاهش می‌یابد؛ در حالی که یکی از ابزارهای توسعه صادرات محسوب می‌شود.

شکوری معتقد است، باید صادرات افزایش و واردات کاهش یابد، به گونه‌ای که در کشور مازاد تجاری داشته باشیم؛ اما سیاست‌گذاری‌های غلط باعث کاهش ارزش پول ملی در کشور شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین به جای اینکه در کشور مازاد تجاری داشته باشیم، کسری تجاری داریم. در این راستا، می‎توان به عوامل بانک مرکزی آفرین گفت که توانستند این هنر را به خرج دهند و از ابزاری که می‌توانست باعث توسعه صادرات شود، جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors