جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 خرداد 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

بدعهدی شرکت برق در راستای تأمین انرژی فولادی‌ها/ ضعف دولت در صنعت نیروگاهی کشور مشهود است

یک فعال صنعت فولاد گفت: با وجود بند 5 قرارداد ذکر شده بین شرکت برق و وزارت نیرو، هیچ خسارتی به فولادسازان پرداخت نشد و با یک ادبیات عامرانه و دستوری آن را قطع کردند.

بدعهدی شرکت برق در راستای تأمین انرژی فولادی‌ها/ ضعف دولت در صنعت نیروگاهی کشور مشهود است اخبار

احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان در خصوص قطعی برق صنایع فولادی در تابستان مطرح کرد: براساس بند ۵ قرارداد دیماندی (تامین برق) که شرکت برق و وزارت نیرو با فولادسازان دارد، به صراحت نوشته شده که شرکت برق موظف است برق واحدها را طبق قرارداد حتی در زمان کمبود، تأمین کرده و خسارت وارده را به نحوی منتفع و پرداخت کند.

وی در ادامه افزود: این درحالیست که شرکت برق در ۴ سال اخیر رویه‌های مختلفی را پیش گرفت؛ به گونه‌ای که سال اول به صورت التماسی خواهش کرد چند روزی را در فصل گرما به دلیل مشکلات نیروگاهی، فولادسازان صرفه جویی کنند تا برق کشور تقریبا تامین شود. پس از آن ۵۰ درصد خواهش و ۵۰ درصد دستوی بود که در نهایت سال گذشته، تماما دستوری شد و بدون اطلاع قبلی، برق واحدهای فولادی را قطع کردند که خسارت‌های فراوانی در این صنعت به وجود آورد.

به گفته این فعال فولادی، با وجود بند ۵ قرارداد ذکر شده بین شرکت برق و وزارت نیرو، هیچ خسارتی به فولادسازان پرداخت نشد و با یک ادبیات عامرانه و دستوری آن را قطع کردند.

رضوی نیک با اشاره به اینکه امروزه مصرف برق فولاد ۴ درصد مصرف کل کشور است، گفت: با وجود اینکه فولاد، دومین ارزآور و اولین صنعت اشتغال زا در کشور محسوب می‌شود، نمی‌توان به دلیل ضعف و ناتوانی دولتمردان در صنعت نیروگاهی کشور، این حوزه را بدون برق گذاشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود ۴ سال است که مشکل برق داریم و اگر دولت قصد داشت این مشکل را حل کند، قطعا می‌توانست با فولادی‌ها کنار بیاید. در واقع ۴ درصد خاموشی فولادی‌ها باعث می‌شود در یک ماه ۲٫۵ میلیون تن فولاد در بازارهای داخلی و جهانی را از دست داده و خسارت‌های غیر قابل جبرانی به صنعتگران در زنجیره فولاد وارد شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors