جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 خرداد 1403 - 6 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رهبران کره جنوبی و آفریقا متعهد به روابط عمیق تر و توسعه مواد معدنی حیاتی هستند

رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبران کشورهای آفریقایی روز سه‌شنبه بر سر ایجاد همکاری‌های تجاری و تجاری عمیق‌تر توافق کردند و «گفت‌وگوی مهم مواد معدنی» را با هدف توسعه پایدار منابع این قاره آغاز کردند.

رهبران کره جنوبی و آفریقا متعهد به روابط عمیق تر و توسعه مواد معدنی حیاتی هستند اخبار

به گزارش فولادبان، یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی و رهبران کشورهای آفریقایی هفته گذشته بر سر ایجاد همکاری‌های تجاری و تجاری عمیق‌تر توافق کردند و «گفت‌وگوی مهم مواد معدنی» را با هدف توسعه پایدار منابع این قاره آغاز کردند.

یون که میزبان اولین نشستی با رهبران ۴۸ کشور آفریقایی بود، گفت که کره جنوبی طی شش سال آینده کمک های توسعه ای به آفریقا را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش می دهد زیرا به نظر می رسد از منابع غنی معدنی و پتانسیل این قاره به عنوان بازار صادراتی گسترده استفاده کند.

یون در سخنان پایانی خود گفت: گفتگوی مهم مواد معدنی که توسط کره جنوبی و آفریقا راه اندازی شد، نمونه ای برای یک زنجیره تامین پایدار از طریق همکاری سودمند متقابل خواهد بود و به توسعه پایدار منابع معدنی در سراسر جهان کمک می کند.

او همچنین متعهد شد که ۱۴ میلیارد دلار کمک مالی برای صادرات برای ترویج تجارت و سرمایه گذاری برای شرکت های کره جنوبی در آفریقا ارائه دهد.

کره جنوبی یکی از بزرگترین خریداران انرژی در جهان است و خانه تولیدکنندگان پیشرو نیمه هادی است. این کشور همچنین خانه پنجمین خودروساز بزرگ جهان، گروه هیوندای موتور است که در تلاش برای تولید برق است.

دفتر یون گفته است که همکاری با آفریقا که ۳۰ درصد از ذخایر معدنی حیاتی جهان از جمله کروم، کبالت و منگنز را در اختیار دارد، بسیار مهم است.

در بیانیه مشترکی که توسط کره جنوبی، اتحادیه آفریقا (AU) و کشورهای عضو آن صادر شد، رهبران متعهد شدند که مذاکرات برای توافقنامه‌های مشارکت اقتصادی و چارچوب‌های تشویق تجارت و سرمایه‌گذاری را تسریع کنند.

آنها همچنین خواستار پیشبرد همکاری برای امنیت غذایی آفریقا با حمایت کره جنوبی با فناوری کشاورزی و کشاورزی هوشمند شدند.

رهبران آفریقا از ابتکار “Tech4Africa” ​​کره جنوبی با هدف حمایت از آموزش جمعیت جوان آفریقا استقبال کردند.

محمد ولد غزوانی، رئیس اتحادیه آفریقا و رئیس موریتانی، در کنفرانس خبری مشترک با یون، گفت که کشورهای آفریقایی به دنبال یادگیری از تجربه کره در توسعه منابع انسانی، صنعتی‌سازی و تحول دیجیتال هستند.

بازار وسیع و با رشد سریع

یون گفت ۳۳ سران کشورها در این اجلاس شرکت کردند.

یون “رشد مشترک” را به عنوان ستون همکاری با این قاره پیشنهاد کرده است و گفت که رهبران توافق کردند که تجارت و سرمایه گذاری را با ایجاد چارچوب های نهادی برای تسهیل آنها گسترش دهند.

کره جنوبی با دستیابی به پیشنهادهایی برای کمک به زیرساخت‌های صنعتی و تحول دیجیتال، تلاش می‌کند تا به بازار وسیع و در حال رشدی که میزبان ۱٫۴ میلیارد نفر است، که اکثریت آنها ۲۵ سال یا کمتر هستند، دست یابد.

در بیانیه مشترک آمده است که رهبران بی‌ثباتی زنجیره‌های تامین جهانی را به رسمیت می‌شناسند و صنایع آینده به طور فزاینده‌ای به تامین پایدار منابع معدنی وابسته هستند.

در این بیانیه آمده است: «در این زمینه، ما موافقت می‌کنیم که گفت‌وگوی مواد معدنی حیاتی کره و آفریقا را در این اجلاس راه‌اندازی کنیم که به عنوان یک پایه نهادی مهم برای تقویت همکاری بین کره و آفریقا عمل خواهد کرد.»

پارک جونگ دائه، سفیر سابق کره جنوبی در آفریقای جنوبی و اوگاندا، استدلال کرد که مدل‌های توسعه غربی و چینی کشورهای آفریقایی شکست خورده است و کره جنوبی راه جایگزین ارزشمندی را ارائه کرده است.

او گفت: “ماهیت مدل کره ای همکاری توسعه، توسعه انسانی و مدیریت است، نه ارائه کمک فی نفسه.”

او گفت: «کره از تجربه و دانش توسعه برخوردار است… در حالی که بسیاری از کشورهای آفریقایی بر اساس منابع و موهبت های دست نخورده و جمعیت جوان پویا، امکانات بسیار زیادی برای توسعه دارند.

روز چهارشنبه، رهبران تجاری کره جنوبی میزبان یک نشست تجاری با تمرکز بر سرمایه گذاری، توسعه صنعتی و امنیت غذایی خواهند بود.

دفتر او گفت که یون به طور جداگانه با ۲۵ رهبر در حاشیه این اجلاس گفتگو کرد.

یون با رهبران تانزانیا برای اعطای وام‌های ۲٫۵ میلیارد دلاری و اتیوپی برای تأمین مالی یک میلیارد دلاری برای زیرساخت‌ها، علم و فناوری و بهداشت و توسعه شهری موافقت کرد.

ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا گفت که کره جنوبی ۴۸۵ میلیون دلار کمک مالی برای توسعه ارائه خواهد کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors