جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 25 خرداد 1403 - 7 روز پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
براساس تحلیل هفتگی بازار آهن؛

احتمال افزایش قیمت آهن‌آلات در آینده نزدیک

کماکان اولویت نوسانات در بازار آهن و فولاد تا بعد از انتخابات با بازارهای نقدشونده است و رونق در مسکن و بازارهای وابسته به آن، به دلیل ضعف جدی در تقاضا همچنان متوقف شده است؛ بنابراین راه افتادن بخش ساختمان و بازارهای وابسته فقط منوط به خروج اقتصاد از وضعیت انقباض پولی است.

احتمال افزایش قیمت آهن‌آلات در آینده نزدیک اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، هفته جاری همانند هفته گذشته روند صعودی در قیمت میلگرد مشاهده شد؛ نرخ این محصول در طول هفته به طور میانگین ۱۰۰ تا ۸۰۰ تومان در هر کیلوگرم رشد داشت. البته در یک ماه اخیر، شاهد افت پیوسته قیمت میلگرد در بازار بودیم که در دو هفته اخیر وضعیت بازار میلگرد رو به بهبود رفته است.

همچنین نرخ تیرآهن در چهارمین هفته خرداد ماه روند افزایشی را تجربه کرد؛ به گونه‌ای که قیمت این محصول طی هفته جاری، رشد ۵۰ تومانی تا ۴۰۰ تومانی در هر کیلوگرم داشت و در آخرین روز کاری هفته نیز با تثبیت قیمت به کار خود پایان داد.

قیمت‌ها در بازار پروفیل نیز در هفته جاری تا حدودی کاهش یافت و در روند متعادل رو به منفی قرار گرفت. این محصول در آخرین روز کاری هفته یعنی چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه با قیمت حدود ۳۷ هزار و ۳۶۵ تومان در هر کیلوگرم معامله شد.

از طرفی، قیمت محصولات نبشی و ناودانی در ابتدای هفته ۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم افزایش قیمت داشتند و در طول هفته جاری وارد مدار ثابت شدند. در نهایت نبشی و ناودانی به ترتیب با قیمت ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلوگرم معامله شدند.

بازار فولاد در اکثر حوزه‌ها و زیرمجموعه‌ها کم و بیش روند ثابتی داشت و معاملات همچنان کم رمق صورت گرفت. از طرفی، با توجه محدودیت‌های برق صنعت فولاد که برنامه اکثر کارخانجات نیز برای محدودیت‌ها اعلام شده، به نظر می‌رسد در هفته جاری شمش‌ها به خصوص اعتباری‌ها خریدار خوبی داشتند.

همچنین با توجه به افزایش تقاضای فصلی در تیرماه، احتمال افزایش قیمت آهن در هفته‌های آینده دور از انتظار نیست. در واقع بازار فولاد در تیرماه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار خواهد گرفت که قطعی برق احتمالی، نرخ ارز و عرضه اعتباری میلگرد از جمله پارامترهای کلیدی هستند. نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه نیز می‌تواند بر روند بازار تاثیرگذار باشد؛ البته تقاضای ضعیف و پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری نیز مؤلفه‌هایی است که احتمالاً شدت التهابات افزایشی را کاهش دهد.

کماکان اولویت نوسانات در بازار آهن و فولاد تا بعد از انتخابات با بازارهای نقدشونده است و رونق در مسکن و بازارهای وابسته به آن، به دلیل ضعف جدی در تقاضا همچنان متوقف شده است. در این راستا، می‌توان گفت راه افتادن بخش ساختمان و بازارهای وابسته فقط منوط به خروج اقتصاد از وضعیت انقباض پولی است.

از سوی دیگر، بازار ارز در تمام طول هفته در کانال ۵۸ تا ۵۹ هزار تومانی در حال حرکت بود که نهایتاً در روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه در محدوده ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومانی تثبیت شد.

احتمال افزایش قیمت آهن‌آلات در آینده نزدیک اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

همچنین از آغاز سال ۱۴۰۳ تا امروز، شاهد تغییراتی در نرخ ارز و افزایش‌هایی در آن بوده‌ایم، اما در حالت کلی، جهش بزرگی در نرخ ارز رخ نداده است. بنابراین، انتظار می‌رود در صورتی که همچنان این ثبات در نرخ ارز وجود داشته باشد، بازار مسکن نیز نوسان بالایی در سال‌جاری تجربه نکند و شرایط رکودی این بازار، همچنان ادامه داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors