جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 خرداد 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راه‌اندازی بازار ارز توافقی مسیر بازگشت ارز صادرات از سازوکارهای رسمی را فراهم می کند

نماینده مردم «تنکابن و رامسر» در مجلس شورای اسلامی گفت:ایجاد و راه‌اندازی بازار ارز توافقی برای صادرکنندگان باعث می‌شود تا صادر کنندگان رغبت بیشتری به صادرات پیدا کرده و در قالب سازوکارهای رسمی، ارز خود را بازگرداندند.

راه‌اندازی بازار ارز توافقی مسیر بازگشت ارز صادرات از سازوکارهای رسمی را فراهم می کند اخبار

به گزارش فولادبان، سید شمس الدین حسینی، نماینده مردم تنکابن و رامسر در ارزیابی خود از اقدام بانک مرکزی در ایجاد و راه‌اندازی بازار ارز توافقی برای صادرکنندگان، گفت: بالاخره تجارب گذشته نشان می‌دهد که اگر بازاری را که ما اسم آن را بازار رسمی می‌گذاریم، پوشش کافی برای مبادلات در حوزه کالاها و خدمات مختلف را نداشته باشد،لاجرم متقاضیان این بازار و یا حتی عرضه کنندگان، به اصطلاح،به محل و جای دیگری کوچ خواهند کرد و این مسئله نهایتاً منجر به توسعه بازارهای غیر رسمی خواهد شد.

نماینده مردم «تنکابن و رامسر» در مجلس دوازدهم ادامه داد: در زمانی که ما دچار و یا دارای بازارهای موازی باشیم ناخواسته می‌بایست شاهد انواع مشکلات شویم؛ یکی از این دست مشکلات این است که بخشی از معاملات تحت پوشش قرار داده نشود با وجود اینکه ممکن است حتی این نیازها، از جمله نیازهای ضروری کشور باشد.

وی با بیان اینکه بازار موازی اصولاً بازار غیر شفافی است، تاکید کرد: در این صورت ما شاهد این خواهیم بود که رانت‌هایی در داخل کشور شکل گیرد. طبیعتاً هرچه بانک مرکزی توفیق توسعه بازار را به دست بیاورد و انعطافی را در بازار ارز  و نرخ ارز حاکم و ایجاد کند،امکان تسویه و بازگشت ارز صادرات و همچنین پوشش مبادلات بیشتر فراهم خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: همچنین این امر باعث می‌شود تا به نوعی حتی صادر کنندگان رغبت بیشتری به صادرات پیدا کرده تا در سازوکارهای رسمی، ارز خود را بازگردانده و ما به سمتی حرکت کنیم که شکاف بازار ارز رسمی و غیر رسمی در نرخ، کاهش پیدا کرده و رفته رفته بازار رسمی بر بازار غیر رسمی ارز غلبه پیدا کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors