جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
عینک فولادی 22 خرداد 1403 - 1 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
از «سه‌شنبه‌های صرفه‌جویی» تا «پاداش مصرف بهینه برق»

آمادگی خوزستان برای گذر از فصل گرما بدون خاموشی

با رسیدن گرما به مرز 50 درجه و رطوبت 90 درصد دیگر کولرهای گازی در خوزستان خاموش نمی‌شوند. سختی زندگی بدون برق در شرجی 50 درجه غیر قابل تصور است. البته سال گذشته با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان و همراهی بخش خانگی و صنایع مردم این استان هیچ روزی خاموشی نداشتند.

آمادگی خوزستان برای گذر از فصل گرما بدون خاموشی عینک فولادی

به گزارش فولادبان؛ با رسیدن گرما به مرز ۵۰ درجه و رطوبت ۹۰ درصد دیگر کولرهای گازی در خوزستان خاموش نمی‌شوند. سختی زندگی بدون برق در شرجی ۵۰ درجه غیر قابل تصور است. البته سال گذشته با تدابیر اندیشیده شده از سوی مسئولان و همراهی بخش خانگی و صنایع مردم این استان هیچ روزی خاموشی نداشتند. به دنبال این تجربه، امسال مسئولان خوزستانی با هدف مدیریت انرژی و جلوگیری از قطعی برق، ۱۸۰ برنامه همچون «سه‌شنبه‌های صرفه‌جویی»، «کاهش ساعات اداری»، اجرای پویش «با انرژی»، «پاداش مصرف بهینه برق» و… را در دستور کار قرار داده‌اند تا مردم این استان باز هم تابستانی بدون خاموشی را پشت سر بگذارند.

اجرای طرح سه‌شنبه‌های صرفه‌جویی برای اولین بار

«کامران حدادی» سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در این زمینه در گفت‌و‌گو با «ایران» ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته برای تابستان پیش رو اظهار داشت: امسال برای نخستین بار در استان با اجرای طرح «سه‌شنبه‌های صرفه‌جویی» در تلاشیم فرهنگ مصرف بهینه را در استان ترویج دهیم.
وی با اشاره به اینکه بدون همراهی مردم گذر از تابستان بسیار سخت خواهد شد، گفت: در این طرح تلاش شده با آموزش و پاسخگویی به تمامی سؤالات مشترکین در بسترهای مختلف رسانه‌ای در خصوص نحوه مدیریت مصرف و کاهش هزینه برق، آشنایی با نرم‌افزارهای مخصوص مشترکین مانند «برق من» و «با انرژی» میزان بهینه‌سازی مصرف برق را در دستورکار قرار دهیم.
حدادی از اهدای جوایز متعدد به خانوارهایی که مصرف بهینه دارند خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی شده تا در قالب پویش «با انرژی»، میلیاردها تومان پاداش در قالب خودرو، لوازم خانگی و جوایز ارزشمند دیگر، به مشترکان کم‌‌مصرف و خوش‌حساب استان تعلق گیرد. در این زمینه مشترکان با کاهش مصرف ١۵ درصدی می‌توانند امتیاز دریافت کرده و با استمرار در کسب امتیاز، شانس خود را برای دریافت جوایز بیشتر و بزرگ‌تر افزایش دهند.
وی خاطرنشان کرد: راهکارهای ساده‌ای برای کسب جایزه و قرار گرفتن در لیست مشترکان مشمول پاداش وجود دارد و هم‌استانی‌ها می‌توانند با نصب نرم‌افزار کاربردی «با انرژی» از روش‌هایی که برای کاهش مصرف انرژی در نظر گرفته شده استفاده کنند و از امتیازهای تعریف‌شده برخوردار و ضمن حفظ رفاه با کاهش مصرف از این جوایز بهره‌مند شوند.
حدادی ادامه داد: دانش‌آموزان نیز می‌توانند در پویش صرفه‌جویی در مصرف انرژی در برنامه شاد شرکت کنند تا از جوایزی مانند تبلت و بسته‌های اینترنتی بهره‌مند شوند.
تجربه دوباره تابستان بدون خاموشی
البته مدیریت مصرف بهینه برق تنها به این طرح‌ها محدود نشده و براساس مصوبه هیأت دولت با گرم شدن هوا و افزایش مصرف انرژی، برابر با اطلاعیه استانداری خوزستان، ساعت کار ادارات این استان هم کاهش یافته است.
«علی خدری» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز در این زمینه اظهار داشت: با توجه به افزایش مصرف انرژی برق در سال‌های اخیر، امسال بیش از ١٨٠ برنامه از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف برق درنظر گرفته شده که اکثر آنها نیاز به همکاری صنایع و بخش خانگی دارد.

چرخ تولید متوقف نمی‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تأکید بر اینکه باید به گونه‌ای عمل شود که چرخ تولید متوقف نشود، افزود: سال گذشته با همراهی صنایع توانستیم عبوری موفق از پیک بار ۱۴۰۲ داشته باشیم. در این راستا با همراهی مردم استان علاوه بر تأمین برق پایدار بخش خانگی، مازاد مصرف این بخش را به سمت صنایع سوق می‌دهیم تا فعالین این حوزه نیز متضرر نشوند و بتوانند به کار خود در تابستان ادامه دهند. البته باید ساعات کار متناسب با پیک مصرف درنظر گرفته شود و صنایع تلاش کنند شیفت‌های شناور را در رأس برنامه‌های خود قرار دهند. در این زمینه سال گذشته ۶ درصد انرژی صنایع از محل صرفه‌جویی مشترکان بخش خانگی تأمین شد.

کم‌مصرف‌ها تشویق می‌شوند

خدری از پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف در تابستان سال گذشته خبر داد و گفت: در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده تا ۳ هزار میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم‌مصرف و خوش‌حساب استان تعلق گیرد.
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر گرم‌تر بودن تابستان امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: هر درجه افزایش دما حدود ۳ تا ۴ درصد به میزان رشد مصرف اضافه می‌کند، از این رو پیش‌بینی می‌شود امسال سال پرتنش‌تری را داشته باشیم.
این مقام مسئول از افزایش چشمگیر مصرف برق در روزهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: انرژی مصرفی شبکه برق استان در ۲ ماهه ابتدایی امسال برابر با ۶ هزار و ۴۶۷ گیگاوات ساعت بوده که نشان‌دهنده حدود ۸ درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. همچنین از ۲ هزار و ۱۶۵ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی در اردیبهشت‌ماه، ۵۵ درصد توسط بخش خصوصی (نیروگاه‌های زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، غرب کارون و فجر) و ۴۵ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین، ماهشهر و دوکوهه) تولید و به شبکه تحویل شده است.

تمامی مشترکان مشمول طرح پاداش هستند

خدری با بیان اینکه برای پایداری شبکه برق استان در ۲ سال اخیر ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه انواع مختلف ترانسفورماتور در مناطق مختلف نصب شده است، گفت: این میزان ظرفیت‌سازی در کنار همراهی مردم با طرح پاداش وزارت نیرو، موفقیت سال گذشته استان در عبور بدون خاموشی از پیک بار امسال را درپی دارد.
این مقام مسئول افزود: هم‌اکنون ظرفیت نصب شده در شبکه برق خوزستان به حدود ۱۰ هزار مگاولت آمپر رسیده که از پایداری مناسبی برخوردار بوده و در صورت تداوم همراهی مردم و مشترکان برق با طرح پاداش، می‌توان امیدوار بود که امسال نیز همانند تابستان گذشته پیک بار با موفقیت طی شود. مردم باید توجه داشته باشند کم‌هزینه‌ترین روش رویارویی با خاموشی‌ها مدیریت مصرف برق است، اما این برنامه بدون همکاری مصرف‌کنندگان بخش‌های خانگی، صنعتی و تجاری قابل اجرا نخواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors