جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
نشریات 21 خرداد 1403 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد صادرات میلگرد ترکیه در ماه آوریل

درحالی صادرات میلگرد ترکیه در ماه آوریل رشد داشت که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا کاهشی بود و تناژ‌های بیشتر به اروپا و آمریکا صادر شد.

رشد صادرات میلگرد ترکیه در ماه آوریل نشریات

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه متال‌اکسپرت، طبق آمار مؤسسه آماری ترکیه (TUIK) تولیدکنندگان فولاد ترکیه در ماه آوریل ۲۹۶ هزار و ۴۳۴  تن میلگرد صادر کردند که به ترتیب نسبت به سال و ماه گذشته ۶۲٫۷ درصد و ۲۲ درصد افزایش داشت.

رشد صادرات بیش از هرچیز مدیون افزایش صادرات به اروپا و آمریکا بود. به ویژه، صادرات به مشتریان اروپایی ۶٫۳ برابر شد و به ۸۴ هزار و ۲۸۵ تن رسید و ۲۸ درصد از کل صادرات را تشکیل داد. هلند، رومانی و آلبانی در میان خریداران کلیدی قرار داشتند که بیانگر آن بود که کشورهای حوزه بالکان همچنان مقصد اصلی صادرکنندگان ترکیه هستند.

صادرات میلگرد ترکیه همچنین افزایش چشمگیری در حمل و نقل به قاره آمریکا داشت. حجم صادرات میلگرد به آمریکای لاتین بیش از دو برابر شد که حجمی برابر با ۷۰ هزار و ۱۲۷ تن داشت و ۲۴ درصد از کل صادرات را شامل میشد. آمریکای شمالی نیز با دریافت ۲۶ هزار و ۵۲۳ تن ۹ درصد از کل حجم صادراتی ترکیه را به خود اختصاص داد.

در همین حال، فروش به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نصف شد و به ۶۹ هزار و ۸۴۶ تن رسید و تنها ۲۴ درصد صادرات را از آن خود کرد. کاهش اصلی ناشی از تحریم اسرائیل در میانه این ماه و تشدید تنش های جغرافیایی منطقه بود. صادرات به آفریقای جنوبی با ۳۹ هزار و ۲۳ تن (۱۳ درصد سهم) بدون تغییر باقی ماند.

بنابر نتایج جمع‌آوری شده برای ژانويه-آوريل ۲۰۲۴ صادرات میلگرد ترکیه با ۲۰٫۱ درصد افزایش از ۱٫۱ ميليون تن فراتر رفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors