جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 11 خرداد 1403 - 4 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ افت ارزش گروه‌های پتروشیمی، فولادی و معدنی با تحمیل ارز ۴۲ هزار تومانی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایع پتروشیمی، فولادی و معدنی نیز به دلیل اینکه ارز 42 هزار تومانی به آنها تحمیل شده، وضعیت مناسبی ندارند؛ اما گروه‌های سیمانی، سرمایه‌گذاری و زغال‌سنگ می‌توانند گزینه خوبی باشند.

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ افت ارزش گروه‌های پتروشیمی، فولادی و معدنی با تحمیل ارز ۴۲ هزار تومانی اخبار

محمد رضانژاد در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه بیان کرد: هفته گذشته با اتفاقی که برای رئیس جمهور رخ داد، به تبع آن ریسک بازار افزایش پیدا کرده بود و این افزایش منجر شد انتظار فعالان بورسی نیز بالا برود. در این راستا، برای اینکه بازار سهام با بازار اخبار اعجاز می‌شود، فشار فروش سنگینی را در هفته جاری شاهد بودیم.

وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی، کمبود نقدینگی نیز باعث فشار فروش شد که در نهایت افت قابل توجه سهام در چند روز ابتدایی هفته به وجود آمد. در دو روز آخر هفته نیز اخبار مثبتی به بازار سرمایه مخابره شد؛ از جمله اینکه رئیس بورس با رئیس بانک مرکزی برای حمایت از بازار دیدار کردند و رئیس بانک مرکزی اعلام کرد ارز تک نرخی گزینه جذابی برای سیاست‌گذار نیست.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همچنین در هفته جاری دامنه نوسان معاملات محدود بود و باعث شد ریزش‌ها با سقف فروش سنگین و خریدها با سقف خرید سنگین مواجه شوند. برای هفته بعد نیز با توجه به اینکه هفته‌ای نیمه تعطیل است، به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در روند بورس، آغاز ثبت نام کاندیدادهای ریاست جمهوری باشد.

رضانژاد با اشاره به گروه‌های پیشرو در هفته آینده خاطرنشان کرد: تقریبا قیمت اکثر شرکت‌های بازار سرمایه کاهش پیدا کرده و به نظر می‌رسد بیش از همه آنها صنعت دارویی در وضعیت خوبی قرار ندارد. از سوی دیگر، صنایع پتروشیمی، فولادی و معدنی نیز به دلیل اینکه ارز ۴۲ هزار تومانی به آنها تحمیل شده، وضعیت مناسبی ندارند؛ اما گروه‌های سیمانی، سرمایه‌گذاری و زغال‌سنگ می‌توانند گزینه خوبی باشند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors