معاون بازار برق ایران: 

بهترین مسیر تهیه برق، تابلوی سبز بورس انرژی است

معاون بازار برق ایران با بیان این که صنایعی که مازاد تولید از مصرف خود دارند می‌توانند برق مازاد خود را به صنایع دیگر بدون اعمال خاموشی بفروشند اعلام کرد: بهترین مسیر تهیه برق، تابلوی سبز بورس انرژی است.

به گزارش فولادبان، حمیدرضا باقری، معاون بازار برق ایران در رابطه با مزیت انتشار گواهی انرژی تجدیدپذیر از سوی بورس انرژی اظهار کرد: رِک‌ها در واقع گواهی‌هایی از برق‌های تولیدی توسط نیروگاه‌های خورشیدی هستند که به شبکه تزریق شده‌اند.

وی افزود: اکنون تقاضاهایی داریم که به طور حتم باید برق خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی و یا به واسطه نیروگاه‌های تجدیدپذیر تهیه کنند، زیرا این امر سبب می‌شود تا سرمایه‌گذارانی که تصمیم بر فعالیت در حوزه نیروگاه‌های خورشیدی دارند نخست با یک بازار آماده مواجه هستند و دریافت مبالغشان به صورت نقد بوده و دوم نکولی در آن صورت نخواهد گرفت.

معاون بازار برق ایران تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر موجب حفظ محیط زیست می‌شود، زیرا نیروگاه‌های تجدیدپذیر برخلاف نیروگاهای فسیلی آلودگی‌ و تخریب محیط زیست همراه ندارند، ناگفته نماند برای خروج سلول‌های تولیدی از چرخه نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

خاموش نشدن برق صنایع به شرط تاسیس نیروگاه

باقری در ادامه در رابطه با اظهارات صنایع مبنی بر انتقال برق خود تامین صنایع به شبکه‌ها در زمان اوج مصارف در تابستان، بیان کرد: هر صنعتی که در راستای تامین برق اقدام به تاسیس نیروگاه کند، به میزان تولید خود با مسئله خاموشی و صرفه‌جویی در مصرف برق مواجه نخواهند شد.

وی تصریح کرد: تمامی صنایع که از ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ نیروگاهایشان وارد مدار تولید شود، مازاد برق تولیدی خود را می‌توانند با هر صنعتی که قرارداد دوجانبه انعقاد می‌کنند به اشتراک بگذارند.

معاون بازار برق ایران تصریح کرد: صنایعی که مازاد تولید از مصرف خود دارند می‌توانند برق مازاد خود را به صنایع دیگر بدون اعمال خاموشی بفروشند یا آنکه به شبکه سراسری برق تحویل دهند و طبق قراردادی با مدیریت شبکه برق هزینه‌های خود را دریافت کنند.

باقری در پایان در خصوص گاز رسانی ضعیف به نیروگاه‌های صنایع، گفت: این مسئله را شرکت ملی گاز می‌بایست پاسخ دهد زیرا شخصی که اقدام به تاسیس نیروگاه می‌کند مجوزهای مربوط به گازرسانی، زیست محیطی، اتصال به شبکه و ….. را دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *