جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد:

سلطه فولاد مبارکه در ورق گرم بازار

کارشناس صنعت فولاد گفت: هیچ محصول فولادی مانند فولاد مبارکه در کشور وجود ندارد که به این میزان استثمار کند و می‌توان گفت، عرضه‌های این محصول در بورس کالا مهندسی شده است.

سلطه فولاد مبارکه در ورق گرم بازار اخبار

تورج امینی در گفتگو با فولادبان در خصوص وضعیت معاملات ورق‌های فولاد مبارکه در روزهای اخیر، مطرح کرد: محصولات شرکت فولاد مبارکه در بورس کالا داستان‌ها و مشکلات زیادی دارد و در واقع می‌توان گفت امروزه در این شرکت، سیستم توزیع به درستی صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی، فولاد مبارکه رئیس بورس کالا نیز هست و در حال حاضر، به گونه‌ای بورس مسئول توزیع حواله‌های فروش فولاد مبارکه محسوب می‌شود؛ از سوی دیگر، بورس کالا نماینده اول و نماینده فروش فولاد مبارکه است، چرا که بیشترین سهام بورس را دارد.

کارشناس صنعت فولاد بیان کرد: به طور مثال زمانی که در بورس کالا ۳۰۰ هزار تن تقاضا وجود دارد، حدود ۱۰ هزار تن کمتر یعنی ۲۹۰ هزار تن از این محصول عرضه می‌شود.

امینی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، به دلیل وجود واسطه‌ها حتی برای ۱۰ هزار تن ورق فولاد مبارکه نیز رقابت ایجاد می‌شود. بر همین اساس، در صورتی که قیمت عرضه ۲۳ هزار تومان باشد، حدود ۳۳ هزار تومان رقابت خواهد شد. بنابراین هیچ محصول فولادی مانند فولاد مبارکه در کشور وجود ندارد که به این میزان استثمار کند و می‌توان گفت، عرضه‌های این محصول در بورس کالا مهندسی شده است.

وی اظهار داشت: فولاد مبارکه تنها شرکتی است که در بورس کالا اجازه افزایش عرضه دارد و سایر شرکت‌ها چنین اجازه‌ای ندارند. در واقع عرضه ۳۰۰ هزار تن با ۲۹۰ هزار تن برای فولاد مبارکه تفاوتی ندارد و فقط می‌خواهد عرضه را مهندسی کند. در این راستا، با ترغیب فعالان فولادی یک رقابت کورکورانه ایجاد می‌شود که اگر عرضه به صورت کامل بود و تقاضا را تکمیل می‌کرد، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

کارشناس فولادی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر، وضعیت به گونه‌ای شده که به دلیل عملکرد نامناسب فولاد مبارکه، ورق گرم به ویژه در سایز ۲ تا ۸ میلی‌متر بالاترین قیمت ورق گرم دنیا محسوب می‌شود. البته شرکت‌هایی مانند اهواز و گیلان نیز عرضه ورق دارند؛ اما لیدر آنها فولاد مبارکه اصفهان است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors