نخستین واحد کوچک‌مقیاس ال‌ان‌جی صنایع احداث می شود

قرارداد ارائه فناوری نخستین واحد کوچک‌مقیاس ال‌ان‌جی ایران بین پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت فولادی امضا شد.

به گزارش فولادبان، ­قرارداد ارائه خدمات فناورانه طرح تولید و ذخیره سازی گاز طبیعی مایع (ان جی ال) با هدف اوج سایی مصرف گاز­میان پژوهشگاه صنعت نفت و یک شرکت فولادی به امضا رسید.

عظیم کلانتری اصل با اشاره به این که ذخیره سازی یکی از راهکار‌های جبران ناترازی گاز در کشور است، گفت: ذخیره سازی زیرزمینی در برخی نقاط کشور در حال انجام است و همینطور غربالگری برای انتخاب ساختار‌های مناسب ذخیره سازی که از گذشته آغاز شده، با جدیت در شرکت ملی نفت و شرکت ملی گاز دنبال می‌شود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان این که در حوزه ذخیره سازی روزمینی، فناوری‌های ال ان جی و مینی ال ان جی یکی از انواع روش‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: تحویل گاز از شبکه سراسری به صنایع در فصول سرد سال که مصارف خانگی افزایش می‌یابد، دچار مشکلاتی می‌شود و در این فناوری، می‌توان گاز را به صورت مایع شده برای این ایام استفاده کرد.

این مقام مسئول افزود: قراردادی که امروز با همکاری وزارت نفت، شرکت فولادی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری به امضا رسید، مربوط به­ طراحی، مشاوره­ و همکاری‌های فناوری و تلاش برای ارتقاء، تثبیت و نفوذ فناوری‌های مربوط به واحد‌های مایع سازی گاز در این شرکت است.

وی گفت: کلیت قرارداد حدود ۱۸ ماه است و کلنگ زنی آن به زودی انجام می‌شود. ­

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *