جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 16 بهمن 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

راهنمای خرید ورق آجدار دست دوم

راهنمای خرید ورق آجدار دست دوم اخبار بازار آهن و فولاد راهنمای خرید ورق آجدار دست دوم

ورق آجدار، ورق‌هایی از جنس آلومینیوم، فولاد و یا فولاد ضدزنگ هستند که در یک سمت آن اشکال مختلفی مانند قطره اشک، شکل الماس، بادام و… به صورت برجسته قرار می‌گیرد و سمت دیگر آن کاملاً صاف و بدون هیچ گونه برجستگی است، اگر قصد اطلاع از قیمت ورق آجدار آنلاین را دارید، کارشناسان آهن تاپ به نشانی ahantop.com می‌توانند شما را از آخرین قیمت این محصول و سایر آهن آلات همچون پروفیل، میلگرد، ورق گالوانیزه و … مطلع کنند.

مهم‌ترین کاربرد ورق آجدار، جلوگیری از سایش و لغزش در محیط‌های مسکونی و صنعتی است، ورق شطرنجی، ورق برجسته و ورق کف‌سازی نام‌های دیگر ورق آجدار است.

موارد کاربرد ورق آجدار و یا نوع دست دوم آن بسیار زیاد و گسترده است به نحوی که سالیانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تن از این ورق‌ها تولید شده و در صنایع و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم به ذکر است ورق آجدار دست دوم با نو آن تفاوت‌های زیادی ندارد و ورق‌های دست دوم به اندازه کافی استحکام داشته و می‌توانند در موارد مختلف، کاربردهای مؤثری نیز داشته باشد.

ورق آجدار دست دوم چیست؟

همان‌طور که گفتیم ورق‌های آجدار کاربردهای زیادی دارند و در پروژه‌های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، همین گستردگی استفاده باعث می‌شود که امکان خرید ورق آجدار دست دوم هم وجود داشته باشد، ورق آجدار دست دوم می‌تواند از منابع مختلفی به دست آید.

یکی از منابع رایج برای تهیه ورق آجدار دست دوم، سازه‌ها و ساختمان‌های قدیمی هستند که هنگام تجدید نظر و بازسازی این سازه‌ها، ورق آجدار آن‌ها جمع‌آوری و مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین ممکن است به دلیل تجدید نظر در پروژه‌ها، تغییر سلیقه مشتریان، عدم نیاز به استفاده یا دلایل دیگری ورق آجدار به کار رفته جمع‌آوری شده باشد.

راهنمای خرید ورق آجدار دست دوم اخبار بازار آهن و فولاد راهنمای خرید ورق آجدار دست دوم

موارد استفاده از ورق آجدار دست دوم

موارد کاربرد ورق آجدار دست دوم بسیار گسترده و زیاد است. در صنایع مختلف و در ساخت واحدهای مسکونی و تجاری، استفاده از ورق آجدار یکی از ملزومات اصلی است.

کاربرد ورق آجدار در کف‌سازی بسیار زیاد است و در مواردی نیز این ورق‌ها می‌توانند برای استفاده در سقف و پوشش آلاچیق‌ها، پله‌های اضطراری، رمپ‌ها و … بسیار مؤثر باشند؛ بنابراین کاربرد این ورق‌ها به عنوان یکی از مصالح ساختمانی بسیار متداول و شناخته شده است.

برجستگی‌های مختلف موجود بر روی سطح این ورق‌ها اصطکاک را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و مانع از لغزش و سایش در محیط‌های مختلف و در شرایط محیطی متفاوت می‌شود. در مناطق و نواحی بارانی استفاده از ورق آجدار دست دوم با اشکال بادامی، طرفداران بسیار زیادی دارد، زیرا در هنگام بارندگی، آب در حفره‌های بادم شکل این ورق‌ها جمع می‌شود. برای پوشش سطوح شیب‌دار و یا نواحی نزدیک پرتگاه‌ها، معمولاً از ورق‌های آجدار استفاده می‌شود تا از لیزخوردن و سقوط اشیا و افراد جلوگیری شود، کاربرد اصلی ورق‌های آجدار که بیشتر در راستای استفاده روی سطح لغزنده است باعث شده که تمایل به خرید دست دوم آن‌ها زیاد باشد.

قیمت ورق آجدار دست دوم

ورق‌های آجدار از جنس‌های مختلفی اعم از فولاد، آلومینیوم، استنلس استیل یا … هستند. طبیعتاً ورق‌های استنلس استیل قیمت بالاتری نسبت به ورق‌های آلومینیومی دارند. همچنین قیمت ورق آجدار دست دوم در مقایسه با ورق‌های آجدار نو کم‌تر است و قیمت تمام شده کار در هنگام استفاده از ورق آجدار دست دوم پایین‌تر خواهد بود.

راهنمای خرید ورق آجدار دست دوم اخبار بازار آهن و فولاد راهنمای خرید ورق آجدار دست دوم

عوامل مختلفی بر قیمت ورق آجدار دست دوم تاثیرگذار است که در زیر به بیان آن‌ها می‌پردازیم:

جنس ورق

جنس ورق اولین عامل اثرگذار در قیمت آن است، همان‌طور که گفتیم ورق‌های آجدار بنا به مکان مورد استفاده جنس‌های متفاوتی دارند.

ضخامت ورق

ضخامت ورق‌ها یکی از فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت ورق است. هر چه ورق ضخیم‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. البته باید دقت کرد که ورق‌های ضخیم موارد کاربرد متفاوتی نسبت به ورق‌های نازک دارند، آج‌های قرار داده شده بر روی ورق نیز یکی از موارد مهم تأثیرگذار بر قیمت ورق آجدار است.

کیفیت ورق دست دوم

کیفیت ورق دست دوم هم در قیمت آن کاملاً مؤثر است، همان‌طور که اشاره شد ورق دست دوم ممکن است از پروژه‌ای لغو شده به دست آمده باشد یا پروژه‌ای که پس از سال‌ها استفاده، در دست بازسازی است، بنابراین ورق‌های دست دوم کیفیت‌های متنوعی دارند که در قیمت آن مؤثر است.

بنابراین هنگام خرید ورق آجدار دست دوم، می‌بایست به نکاتی مانند وضعیت و کیفیت ورق‌ها توجه داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که ورق‌ها در وضعیت قابل قبولی قرار دارند و هیچ خسارت جدی یا ضعفی ندارند.

بنابراین دلیل لازم است خرید ورق آجدار دست دوم را از یک فروشنده قابل اعتماد انجام دهید، کارشناسان سایت آهن تاپ به عنوان مرجع تخصصی فروش و عرضه انواع آهن آلات، مشاوره لازم برای خرید ورق آجدار دست دوم را به شما ارائه می‌دهند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors