در گفتگو با فولادبان بررسی شد؛

صدور 140 میلیون تن مجوز احداث کارخانه فولادسازی با وجود مشکلات زیرساختی/ مافیای آهن اسفنجی عرصه را بر فولادی‌ها تنگ کرد

به گفته یک فعال فولادی، با رشوه‌گیری و مافیایی که در بازار آهن اسفنجی وجود دارد، مشکلات فولادسازان در کشور افزایش پیدا کرده است.

مصطفی علینقیان در گفتگو با فولادبان در خصوص صدور مجوز بیش از حد برای احداث کارخانجات فولادی مطرح کرد: حدود 140 میلیون تن مجوز احداث کارخانه فولادسازی در شرایط فعلی منطقی نیست؛ چرا که در حال حاضر، زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب، برق و گاز در وضعیت نابسامانی قرار دارند. در واقع یکی از مباحثی که همواره صنعت فولاد کشور را تحت الشعاع قرار می‌دهد، کم آبی و قطعی‌های برق و گاز در تابستان و زمستان است.

به گفته وی، مشکلات موجود در حمل و نقل، چالش سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و مواد اولیه نیز از موانع مهم در صنعت فولاد ایران به شمار می‌رود.

فعال صنعت فولاد در ادامه اضافه کرد: از طرفی، با رشوه‌گیری و مافیایی که در بازار آهن اسفنجی وجود دارد، مشکلات فولادسازان در کشور افزایش پیدا کرده است. در واقع سیاست دولت‌های مختلف کشور در صنعت فولاد، به صورت انقلابی، انقباضی و انبساطی انجام شده و در چند سال اخیر، دولت سیاست خود را به صورت دلخواه دنبال می‌کند که بدترین نوع سیاست‌گذاری محسوب می‌شود.

علینقیان در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت علت چنین عملکردی، این است که افرادی که سواد تخصصی ندارند، روی کار آمده‌اند. همچنین ناگفته نماند با وجود اینکه برخی فعالان فولادی با افزایش مجوز احداث کارخانجات موافق هستند؛ اما در شرایط فعلی کشور، تأمین زیرساخت‌ها و مسائل مالی به سختی صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *