در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

لزوم بازنگری بر سیاست گذاری‌های بخش معدن/ کیفیت ماشین آلات تولید داخل در وضعیت نامطلوب

دبیرانجمن سنگ آهن ایران، بیان کرد: امروزه نبود ابزار مناسب برای تولید، تامین و تجهیز ماشین آلات معدنی، میزان سوخت و… بخشی از نگرانی های فعالان بخش معدن است.

سعید عسکرزاده در گفتگو با فولادبان، درباره چالش های امروزه صنعت معدن، مطرح کرد: درحال حاضر، توسعه صنایع دیگر در گرو ارزهای مبتنی بر حاصل از صادرات نفت و سایرکالاها انجام می شود اما توسعه معدن و تجهیز ماشین آلات برخلاف سایرصنایع، تنها از طریق صادرات با ارز حاصله خود معدن، تامین شده است.

به گفته وی، امروزه بخش معدن به عنوان یک توسعه زیربنای کشور اهمیت داده نشده است، بطور مسائل همواره موضوعات کوچک به حوزه معدن ترجیح داده شده است. لذا ممنوعیت های صادرات، واردات و محدودیت مصرف سوخت در بعضی از مواقع باعث از کار افتادگی ماشین آلات معدنی شده، از طرفی فعالان معدن برای تامین سوخت مجبور به خرید از بازار های آزاد شدند و به عنوان قاچاق سوخت با آنها برخورد کردند.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران، اظهار کرد: از طرفی، تولید ماشین آلات داخلی از نظر کیفی بسیار در شرایط نامطلوبی قرار دارد، چراکه تجهیزات و قطعات اولیه این تولیدات از اقلام کیفی ضعیف چین مونتاژ شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *