جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 23 آذر 1402 - 5 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 23 آذر؛ بازار فولاد آرام شد/ تحریم فولادی مسکو کاهش می‌یابد؟

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 23 آذر؛ بازار فولاد آرام شد/ تحریم فولادی مسکو کاهش می‌یابد؟ اخبار احتمال افزایش قیمت آهن

به گزارش فولادبان، دلار امروز در بازار غیر رسمی با قیمت ۵۰ هزار و ۳۷۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته کاهش اندکی داشت.
در بازار داخلی شاهد نوسانات نزولی بودیم. کاهش قیمت در بازار میلگرد اتفاق افتاد. همچنین تیرآهن شاخه‌ای نیز روند را طی کرد. نبشی، ناودانی و پروفیل ثابت ماندند.

امروز در بازار جهانی ففط شمش دریای سیاه افزایش یافت و با قیمت ۵۲۱.۵ دلار معامله شد و مابقی یا ثابت بودند و کاهش داشتند. شمش داخلی چین امروز قرمزپوش بود. شمش آسیای جنوب شرقی با قیمت ۵۳۸ دلار در هر تن معامله شد.

میلگرد صادراتی ترکیه که هفته پرتنشی را سپری کرد امروز کمی آرام شد و با قیمت روز قبل با نرخ ۶۰۵ دلار در هر تن فروخته شد. در بازار داخلی ترکیه هفته های اخیر قیمت قراضه صعودی بوده که به دلیل روند صعودی بازار واردات بود.

بررسی بازار قراضه ترکیه نیز تغییراتی داشت. کارخانه ها با رشد قیمت های وارداتی قیمت خرید از بازار داخلی را نیز بالا بردند. هفته گذشته قیمت در بازار داخلی تا 26 دلار رشد داشته و آخرین قیمت 411 دلار هر تن شنیده شده است.

همچنین در بازار واردات نیز آخرین قیمت قراضه سنگین 20-80 در ترکیه 425 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد که افت جزیی 75 سنتی نسبت به روز قبل داشت.ورق گرم و سرد CIS هم با نرخ‌های ۵۹۵ و ۷۲۵ دلار در هر تن قیمت خورد.

در بحبوحه درخواست‌های فزاینده برخی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای معافیت از تحریم واردات فولاد روسیه، مذاکرات این اتحادیه درباره دور جدید تحریم‌ها علیه مسکو ادامه دارد.

یک دیپلمات اروپایی گفت که یکی از موانع توافق شامل موضوع تمدید معافیت واردات فولاد از شرکت “فولاد نوولیپتسک” روسیه است. این دیپلمات در ادامه تأکید کرد که این موضوع قرار است به زودی حل شود.

در طول 11 ماه گذشته صادرات فولاد چین به 83 میلیون تن رسید که 36 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشت. بدین ترتیب انتظار می رود در کل سال 2023 صادرات فولاد چین به 90 میلیون تن برسد که در اوج 7 سال اخیر خواهد بود و نسبت به سال قبل 35 درصد بالاتر می رود.

از آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد قیمت ها 400 تا 800 تومان کاهش داشته است.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات بدون تغییر اعلام شد.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی بدون تغییر اعلام شد اما در بخش شاخه ای قیمت محصولات 45 تا 137 هزار تومان کاهش داشته است.

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات همچون روز قبل اعلام شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors