جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 30 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 30 آبان؛ در بازار فولاد فعلا خبری از تخفیف نیست/ چرخ اقتصاد فولادی‌ها به حرکت افتاد

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات قیمت مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن سه شنبه 30 آبان؛ در بازار فولاد فعلا خبری از تخفیف نیست/ چرخ اقتصاد فولادی‌ها به حرکت افتاد اخبار احتمال افزایش قیمت آهن

دلار امروز با نرخ 50 هزار و 200 تومان در بازار غیر رسمی معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشت. این در حالی است که مقاطع مسیر نزول قیمت را طی کردند و میلگرد نیز در این راه قرار گرفت. همچنین نبشی و ناودانی که در روزهای گذشته روند کاهش قیمت را پیش گرفته بودند امروز با قیمتهای روز گذشته معامله شدند. اما در بازار تیرآهن نیز کاهش قیمت را شاهد بودیم. بازار پروفیل هم ظاهرا به دلیل کاهش تقاضا با افت قیمت همراه بود.

در بازار جهانی تنها شمش دریای سیاه با ثبات قیمت همراه بود و با قیمت 490 دلار در هر تن معامله شد. شمش داخلی چین روند رشد را طی کرد اما این افزایش‌ها نتوانست باز هم باعث خروج از رکود چین شود. شمش آسیای جنوب شرقی با نرخ 529 دلار در هر تن به فروش رسید که روند افزایشی داشت. میلگرد صادراتی ترکیه هم 572.5 دلار در هر تن معامله شد که نسبت به روز گذشته افزایش داشته است. ورق گرم و سرد CIS هم ترتیب 575 و 705 دلار به فروش رسیدند که رشد قیمت را تجربه کردند. سنگ آهن 65 و 62 چین هم با نرخ های 144 و 131.9 دلار در هر تن قیمت خورد. از سوم آذر ماه بلک فرای‌دی هست و اغلب اجناس با قیمتهای پایین عرضه می‌شود اما در بازار فولاد رشد قیمت ادامه دارد و خبری از تخفیف‌ها نیست.

روسیه که در طول سالهای گذشته به عنوان یکی از کشورهای تخفیف‌ دهنده در بازار شناخته شده بود اکنون با قیمتهای جهانی محصولات خود را راهی بازار می‌کند و این موضوع به نفع کشورهایی مانند ایران است که در دامپینگ روسیه زیان دیدند.

معاملات آتی میلگرد فولادی در ماه نوامبر به بیش از 3‌هزار و 920یوآن در هر تن رسید که بالاترین قیمت در هفت‌ماه گذشته به حساب می‌‌‌آید. این افزایش قیمت و داده‌‌‌های امیدوارکننده پیش‌بینی‌‌‌های افزایش تقاضا در چین را طی ماه‌‌‌های پایانی سال تقویت می‌کند. تولید صنعتی در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلزات آهنی جهان در ماه اکتبر بیش از حد انتظار افزایش یافته که داده‌‌‌های ضعیف PMI را برای این دوره به چالش کشیده و با پیش‌بینی‌‌‌ها همسو شده است که سرمایه‌گذاری‌‌‌های بیشتر باعث افزایش فعالیت خرید فولاد می‌شود.

دولت چین متعهد شد یک‌تریلیون یوآن اوراق قرضه بدهی دولتی اضافی را با هدف حمایت از بخش زیرساخت و کاهش بدهی شرکت‌های توسعه‌دهنده املاک در این کشور منتشر کند. این تصمیم دولت پکن از رشد تقاضا در بازار فلزات آهنی و غیرآهنی حمایت می‌کند. همچنین گزارش‌‌‌ها حاکی از آن است که بانک خلق چین (PBoC) در نظر دارد یک‌تریلیون یوآن نقدینگی را برای پاسخگویی به تقاضای ساخت مسکن در مناطقی که وزرای کلیدی آن را ضروری می‌‌‌دانند، تزریق کند. در همین حال، داده‌‌‌ها نشان داد که تولید فولاد خام چین در ماه اکتبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

در همین حال، در بازار میلگرد قیمت ها 300 تومان کاهش داشته است.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی فروشندگان قیمتی برای محصولات خود اعلام نکردند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی ثابت اعلام شد و در بخش شاخه ای یک محصول 45 هزار تومان کاهش داشته است.

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات 1000 تومان کاهش داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors