جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 29 آبان؛ سقوط مسکن چین ادامه دارد/ ثبات فولاد در روسیه

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات قیمت مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 29 آبان؛ سقوط مسکن چین ادامه دارد/ ثبات فولاد در روسیه اخبار احتمال افزایش قیمت آهن

به گزارش خبرنگار فولادبان، دلار امروز هم در بازار غیر رسمی کاهش یافت و با نرخ ۵۰ هزار تومان معامله شد. به نظر می‌رسد آزادسازی پولهای ایران از عراق توانسته روی این بازار تاثیر بگذارد و نرخ از ۵۲ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان رسید.

امروز در بازار فولاد هم شاهد ثبات قیمت بودیم. به طوریکه میلگرد امروز بدون تغییر قیمت در بازار معامله شد. همچنین قیمت نبشی و ناودانی با نرخ روز قبل معامله شدند. تیرآهن و پروفیل نیز که در روزهای گذشته نوساناتی را تجربه کرده بودند امروز بدون تغییر نرخ به کار خود ادامه دادند.

در بازار جهانی نیز شاهد ثبات قیمت بودیم. علیرغم چالش هایی که بازار فولاد روسیه با آن مواجه بوده در سال جاری عملکرد مطلوبی داشته است. در نه ماه اول سال ۲۰۲۳، صنعت فولاد روسیه رشد ثابتی را نشان داد و حجم تولید فولاد ۳.۵ درصد افزایش یافت. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تولید آن نسبت به قبل از کرونا هم فراتر رود و به بیش از ۷۴ میلیون تن برسد که ۲.۵ میلیون تن بیشتر از سال ۲۰۲۲ است که البته عمدتاً به دلیل رشد تقاضای داخلی است.

در مقایسه با سال گذشته، تقاضا برای محصولات نوردی از سوی مصرف کنندگان روسی با بیش از ۱۱ درصد افزایش به ۳ میلیون تن رسید. جایگزینی واردات همچنان در دستور کار است و سهم محصولات فولادی وارداتی در بازار روسیه به ۶ درصد کاهش یافته است.

در شرایطی که سنگ‌آهن وارداتی به چین با حمایت محرک‌های دولتی چین سودای صعود دارد، سازمان‌های نظارتی چین درصدد برآمده‌اند تا با افزایش نظارات بر معاملات سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان، مانع استمرار این جریان افزایش قیمت شوند.

اخیرا کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین گزارش داد که قیمت سنگ آهن در حال حاضر به طور غیر منطقی بالا است که منجر به اعمال محدودیت‌هایی بر معاملات آتی و فروش نقدی این محصول در بورس کالای دالیان شد؛ سقف خرید سنگ‌آهن در معاملات آتی برای قراردادهای تحویل ژانویه 2024 به 500 لات در بازه روزانه محدود شد.

قیمت مسکن نوساز در چین ظرف ماه اکتبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت؛ میزان افت نرخ ثبت شده برای قیمت مسکن در چین بیشترین میزان پس از زمان اوج‌گیری کووید 19 در این کشور ظرف سال گذشته باشد؛ این کاهش قیمت نشان‌دهنده تضعیف گسترده تقاضا در بازار املاک چین است.

بر اساس محاسبات رویترز بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS)، قیمت مسکن نوساز این کشور ظرف ماه اکتبر 0.3 درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشت؛ این در حالی بود که بهای مسکن نوساز در این کشور ظرف ماه سپتامبر کاهشی 0.2 درصدی داشت.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می‌دهد،در بازار میلگرد قیمت ها ثابت اعلام شد

در بازار نبشی و ناودانی فروشندگان قیمتی برای محصولات خود اعلام نکردند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی و شاخه ای ثابت اعلام شد.

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات همچون روز قبل اعلام شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors