جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 25 آبان؛ قراضه ترکیه رشد کرد/ ثبات نرخ ارز در ایران ادامه دارد؟

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از کاهش قیمت اکثر مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه 25 آبان؛ قراضه ترکیه رشد کرد/ ثبات نرخ ارز در ایران ادامه دارد؟ اخبار احتمال افزایش قیمت آهن

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز دلار با نرخ ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان در بازار غیر رسمی معامله شد که نسبت به روز گذشته باز هم افت قیمت داشت. ظاهرا سیاست‌های بانک مرکزی و ورود این نهاد به عنوان بازارساز توانسته تاثیر خود را در بازار بگذارد. این در حالی است که در مهر ماه دلالان توانستند نقش بانک مرکزی را در بازار غیر رسمی کمرنگ کنند و این نهاد سیاست‌گذار به جای اینکه عرضه مستقیم ارز انجام دهد تصمیم گرفت رویه دیگری را اجرا کند که مهمترین آن کوتاه کردن دست دلالان در قیمت‌سازی بود.

امروز در بازار جهانی تحرکات زیادی انجام شد. رقابت ترکیه و روسیه بسیار زیاد شده به طوریکه اکنون مذاکرات این دو کشور برای مشتریان سنتی همراه با تخفیف است اما ترک‌ها توان رقابت با روس‌ها را ندارند. به این دلیل که مشکل اصلی ترکیه امنون کسری بودجه شدید و همچنین کمبود انرژی است. از سوی دیگر قیمت مواد اولیه فولاد برای ترکیه بسیار بالاست و این موضوع تاثیر زیادی در قیمت نهایی فولاد ترک‌ها در بازار جهانی داشته است.در واقع توان تختفیف‌دهی از سوی فولادسازان این کشور به شدت کاهش یافته است.

در بازار قراضه ترکیه با این که تقاضای چندانی دیده نمی شود قیمت قراضه وارداتی سنگین 80-20 تا 3 دلار رشد روزانه داشته 382.5 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. اغلب کارخانه ها نیاز فوری به خرید قراضه ندارند ولی جو بازار مثبت است.

روس‌ها هم که در گذشته اقدام به دامپینگ قیمتی کرده بودند اکنون شرایط قبل را ندارند اما هنوز هم نسبت به یکسری رقبا دست بالاتر را دارند.

در بازار چین نیز سیاست‌های فولادی نیز تغییراتی داشته و دولت به دنبال مشوق‌های تولیدی است. آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین به 130.2 دلار هر تن خشک سی اف آر چین رسید و بالاترین قیمت از اواسط ماه مارس تاکنون را ثبت کرد. تقاضای مصرف کننده های نهایی بهبود خوبی داشته و به رونق بازار سنگ آهن منجر شده است.

قیمت بیلت صادراتی CIS پس از چهار هفته سراشیبی هفته منتهی به ۱۹ آبان را با جهشی ۳,۲ درصدی به پایان رساند و به پله ۴۸۰ دلار بر تن رسید.

از طرف دیگر اما شمش صادراتی ایران هفته نزولی را پشت سر گذراند و در سطحی پایین‌تر از بیلت CIS قرار گرفت. بیلت صادراتی ایران با ۰,۵ درصد افت نسبت به هفته گذشته به ۴۶۸ دلار بر تن رسید.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می‌دهد، در بازار میلگرد شرکت ها قیمت محصولات خود را بدون تغییر اعلام کردند.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی فروشندگان قیمتی برای محصولات خود اعلام نکردند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 92 تا 600 تومان کاهش داشت و در بخش شاخه ای 45 تا 91 هزارتومان افت قیمت داشته است.

همچنین در بازار پروفیل قیمتی همچون روز قبل اعلام شدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors