جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛ 

روند نامتوازن عرضه و تقاضا در آهن اسفنجی/ هدف، نابودی شرکت‌های کوچک فولادی به صورت گاز انبری است 

به گفته مدیرعامل سدید شمش خاتم، به نظر می‌رسد برخی افراد قصد دارند به صورت گاز انبری شرکت‌های خصوصی کوچک را به سمت تعطیلی بکشانند و بر همین اساس، می‌توان گفت پشت پرده تمام این دپوها و کاهش عرضه‌ها، نابودکردن فولادسازان کوچک است. 

روند نامتوازن عرضه و تقاضا در آهن اسفنجی/ هدف، نابودی شرکت‌های کوچک فولادی به صورت گاز انبری است  اخبار

محمدطاهر یاوری در گفتگو با فولادبان در خصوص دپوی آهن اسفنجی و روند قیمتی آن اظهار کرد: با توجه به روند اخیر ثبت شده در قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا، می‌توان گفت قیمت پایه این محصول به مرور در حال کاهش است. البته ناگفته نماند که میزان عرضه آن مناسب نیست؛ به طور مثال، زمانی که 90 هزار تن آهن اسفنجی عرضه می‌شود، حدود 300 هزار تن تقاضا دارد و به همین دلیل با افزایش رقابت قیمت آن به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع نرخ ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان برای آهن اسفنجی قیمت متناسبی است؛ اما زمانی که رقابت بین عرضه و تقاضا 3 برابر می‌شود، مصرف کنندگان با وجود افزایش رقابت، چاره‌ای جز خرید محصول با قیمت بالا ندارند.

مدیرعامل سدید شمش خاتم با بیان اینکه قیمت واقعی شمش نزدیک به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: در این راستا، به نظر می‌رسد برخی افراد قصد دارند به صورت گاز انبری شرکت‌های خصوصی کوچک را به سمت تعطیلی بکشانند. بر همین اساس، می‌توان گفت پشت پرده تمام این دپوها و کاهش عرضه‌ها، نابودکردن فولادسازان کوچک است.

یاوری با اشاره به اینکه در روند عرضه و تقاضای محصولات در بورس کنترلی صورت نمی‌گیرد، افزود: از سوی دیگر، در روند نرخ‌گذاری آهن اسفنجی در بورس کالا نظارتی وجود ندارد و البته در صورتی که مجری و ناظر این حوزه یکی باشد، چنین اتفاقی طبیعی است. در واقع زمانی که تمام زنجیره فولاد دست چند شرکت بزرگ فولادی باشد، شرکت‌های کوچک‌تر حریف آنها نمی‌شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors